نگاهی بر فرایند حضور جشنواره در رسانه‌

جلسه‌ی بحث و تبادل نظر در مورد حضور جشنواره در رسانه روز دوشنبه 27 فروردین با حضور دکتر شادی جمیلی و احسان مهرجو در محل دبیرخانه دائمی جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر سروش مودب به ظرفیت‌های جشنواره شامل برگزیدگان، منتورها، اعضای شورای سیاست‌گذاری و کمیته اجرایی برای نقش‌آفرینی در ساخت برنامه‌ی صوتی یا تصویری اشاره کرد.

دبیر اجرایی جشنواره در ادامه به توضیح روند تأسیس بنیاد علم و فناوری جمیلی پرداخت و خواهان طراحی برنامه بر اساس مأموریت و اهداف اصلی این بنیاد شد.

دکتر شادی جمیلی در ادامه با نام‌بردن از برنامه‌های موفق رادیو و تلویزیون در حوزه‌‌‌ی علمی، به ساخت برنامه‌های جذاب و با ایده‌ی خلاقانه تأکید کردند.

ایشان با ذکر نقاط مثبت و متمایز جشنواره از مجموعه‌های فعال مشابه، از عزم مجموعه برای ورود به برنامه‌سازی علمی و حضور در رسانه خبر دادند.

احسان مهرجو در این جلسه با ذکر چالش‌های برنامه‌سازی در رادیو و تلویزیون، به شناخت مخاطب هدف و اجرای ایده‌ی بدیع در این زمینه تأکید کردند.

این تهیه‌کننده‌ی رادیو و تلویزیون از پادکست به‌عنوان نوع دیگری از محتوا برای ارتباط با مخاطب نام بردند و پیگیری فعال مخاطب را از مزایای آن برشمردند.

در نهایت توافق شد مسیر اجرایی ساخت برنامه میان طرفین مشخص شود و به‌سرعت به مرحله‌ی اجرایی برسد.