سخنان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

با یک گل بهار می‌شود!

سخنان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

به گزارش روابط‌عمومی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با تشکر ویژه از دکتر سیدمحمدمقیمی، رئیس دانشگاه تهران و تقدیر ویژه از بنیاد علم و فناوری جمیلی اظهار کرد: حضور در چنین مراسمی که برای تقدیر از نخبگان و آینده‌سازان تشکیل شده لیاقت می‌خواهد؛ خدا را شاکر هستیم که این لیاقت را نصیب ما کرده است.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل ضمن تبریک ویژه به منتخبان جشنواره افزود: انشالله خداوند شرایطی را رقم زند که همیشه در سپهر علم ایران و جهان همچون خورشید بدرخشید. از خداوند بزرگ خاضعانه می‌خواهم همانگونه که مهندس جمیلی و رئیس دانشگاه تهران را در مسیر شما قرار داده است، بزرگان را در مسیر شما قرار دهد. چند روز پیش پایگاه استنادی جهان اسلام که تولیدات علمی ایران و جهان اسلام را نمایه می‌کند، فهرست بیش از 400 نفر از دانشمندان 1 درصد علوم انسانی و علوم بومی را معرفی کرد که برای من باعث افتخار است که در آن بین نام رئیس محترم دانشگاه تهران هم جزو دانشمندان یک درصد قرار دارد. انتظار از چنین رئیس دانشگاهی این هست که برای بسترسازی رشد بیشتر نخبگان، نخبه‌گزینی، ‌نخبه‌پروری و نخبه گماری هر چه بیشتر تلاش کند. در مدتی که مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بر عهده داشتم مراسم متنوع و متفاوتی برای قدردانی از نخبگان، اساتید برتر و پژوهشگران در دانشگاه تهران برگزار شد و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، حرمت خیرین را نگه داشتند.

دکتر زلفی‌گل در ادامه افزود: خیرین باید همیشه قدر ببینند و در صدر بنشینند. انتخاب هوشمندانه‌ی بنیاد علم و فناوری جمیلی و جناب آقای مهندس جمیلی در اینکه وارد عرصه‌ی علوم پایه و گزینش برترین‌های علوم پایه که علاوه بر سرآمدی علمی نگاه فناوری هم دارند، یکی از ابتکاراتی است که در برگزاری جشنواره به کار گرفته شده است. خوش به حال خیرینی که دست سخاوتمند دارند و از مال و امکانات خودشان برای شاد کردن قلب، پیشرفت و رفاه دیگران هزینه می‌کنند.

وی در انتها افزود: وقتی یک انسانی را در زمینه های علمی معرفی می‌کنیم، به او احترام می‌گذاریم و این موضوع مسیر آینده یک انسان را تغییر می‌دهد. یک ضرب‌المثل در فرهنگ ما است که می‌گوید با یک گل بهار نمی‌شود اما من سخت معتقد هستم با یک گل بهار می‌شود. یک استاد، رهبر، رئیس دانشگاه، خیر شایسته و … اگر شخصی را تشویق کند، او ممکن است در آینده تبدیل به دانشمندی شود که نوبل بگیرد و نظریه‌اش منجر به فناوری جدید شود.

پایان خبر/