جشنواره در مسیر حضور در رسانه‌‌های دیداری و شنیداری

جلسه‌ی بحث و تبادل نظر حضور جشنواره در رسانه‌های دیداری و شنیداری با حضور حسین خلیل نژاد، تهیه‌کننده رادیویی و دکتر شادی جمیلی رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره روز یکشنبه 26 فروردین در محل دبیرخانه دائمی جشنواره برگزار شد.

در این جلسه دکتر سروش مودب دبیر اجرایی جشنواره به توضیح فرایندهای برگزاری جشنواره پرداخت و مسیر حمایت‌های جشنواره از برگزیدگان را شرح داد.

وی از بخش بین‌الملل جشنواره نیز به‌عنوان ظرفیتی برای حضور رسانه‌ای نام بردند و از استقبال مجموعه از پیشنهادهای بدیع برای ساخت برنامه‌های متناسب با اهداف جشنواره خبر دادند.

دکتر شادی جمیلی در ادامه به بیان تمایز جشنواره و فعالیت‌های بنیاد علم و فناوری جمیلی از سایر رویدادهای مشابه پرداختند و از حضور بخش خصوصی برای همیاری اندیشمندان جوان به‌عنوان تمایز ویژه‌ی جشنواره نام بردند.

ایشان ضمن اشاره به تمرکز جشنواره بر حوزه‌ی علوم پایه و فعالیت‌های بین‌رشته‌ای مرتبط، بر ساخت برنامه‌های با ایده‌های خلاقانه برای جلب نظر جوانان تأکید کردند.

سید مهدی مفیدی‌راد در این جلسه با نام‌بردن از سوابق همکاری خود با مجموعه‌ی جشنواره، به لزوم ساخت محتوای جذاب برای جلب نظر قشر جوان پرداختند.

این مجری خوشنام صدا و سیما پیشنهاد داد ابتدا ساخت یک مجموعه‌ کوتاه برای بررسی روند ساخت در دستورکار قرار بگیرد و پس از بررسی و رفع نواقص، برای ساخت مجموعه اصلی اقدام شود.

حسین خلیل نژاد در این نشست ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین مجموعه‌‌ی امیدبخش به جوانان کشور، بر لزوم ساخت برنامه باتوجه‌به اهداف در نظر گرفته‌شده تأکید کردند.

این تهیه‌کننده‌ی باسابقه‌ی رادیو ضمن اشاره به مسیرهای مختلف ارتباط با مخاطبان، به بیان تجربه‌ و نظرات خود در حوزه‌ی برنامه‌سازی پرداخت.

در نهایت مقرر شد پیشنهادهای عملی و مسیر اجرایی در جلسه‌ی بعدی ارائه شود و هماهنگی نهایی برای ساخت محتوای صوتی و تصویری انجام شود.

دکتر شادی جمیلی، دکتر سروش مودب، امین صادقی از کارشناسان جشنواره، حسین خلیل‌نژاد و سید مهدی مفیدی‌راد از حاضران در این جلسه بودند.