همکاری جشنواره و انجمن‌های علمی دانشجویی در مسیر آغاز

جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و انجمن‌های علمی دانشجویی

نشست دبیر اجرایی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و دبیران و نمایندگان انجمن‌های علمی دانشجویی حوزه‌ی علوم پایه و میان‌رشته‌ای دانشگاه تهران روز دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای نشست، دکتر مودب به توضیح فرایندهای جشنواره و حوزه‌های مختلف رقابتی جشنواره پرداخت.

ایشان ضمن بیان فعالیت‌های دانشجویی خود و شناخت دغدغه‌ی دانشجویان در این بخش، از آمادگی جشنواره برای کمک به انجمن‌های علمی دانشجویی با رعایت موازین و اصول ساختاری خبر داد.

دبیر اجرایی جشنواره خواستار تشکیل گروهی متشکل از فعالان حوزه‌ی دانشجویی برای ایجاد اتاق فکر و انجام فعالیت مشترک در راستای توسعه‌ی علوم پایه شد.

در ادامه نمایندگان و دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه‌ی همکاری مشترک پرداختند.

دانشجویان فعال انجمن‌های علمی دانشجویی مواردی مانند حمایت از چاپ و صفحه‌آرایی نشریات علمی دانشجویی، ایجاد فضا برای گردهمایی دانشجویان این حوزه، حمایت از انتشار پادکست‌، برگزاری وبینار و سمینارهای مشترک و… را در این جلسه مطرح کردند.

در نهایت مقرر شد گروهی با حضور دانشجویان فعال علوم پایه و حوزه‌های میان‌رشته‌ای تشکیل شود و فعالیت‌‌ها با تعیین اولویت به مرحله‌ی اجرایی برسد.

دکتر سروش مودب، امین صادقی کارشناس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، سحر خرمی معاون مشارکت‌های فرهنگی اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، نمایندگان و دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی بیوتکنولوژی، علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی، منابع طبیعی، نانو، زیست‌پزشکی، آمار و زمین‌شناسی از اعضای حاضر در این نشست بودند.

انجمن علمی دانشجویی مکانی برای تمرین داوطلبانه فعالیت‌های علمی در قالب کار گروهی دانشجویان است

دانشجویان در این تشکل با اهداف علمی و تخصصی گرد هم می‌آیند و با فعالیت در انجمن‌های علمی ضمن ترویج و تعمیق فضای علمی در دانشگاه‌ها، زمینه رشد خود را نیز فراهم می‌آورند.

هر ساله هم‌زمان با برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی به ازای هر انجمن، یک استاد مشاور نیز انتخاب و در طول سال اعضای انجمن را همراهی خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید