معرفی کتاب نوآفرینی

آدام گرنت به دلیل سال‌ها تجربه‌ی حضور در محیط‌ کسب‌و‌کارهای نوپا، تعاملات زیادی با علاقه‌مندان این حوزه داشته است. کتاب نوآفرینی با نگاهی موشکافانه و توجه به زوایای روانشناختی حیطه کسب و‌کار، موارد و مشکلات را به صورت ریشه‌ای بررسی کرد

آدام گرنت، استاد مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است که به دلیل سال‌ها تجربه‌ی حضور در محیط‌ کسب‌و‌کارهای نوپا، تعاملات زیادی با دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه داشته است. کتاب نوآفرینی، نوشته گرنت با نگاهی موشکافانه و توجه به زوایای روانشناختی حیطه کسب و‌کار و نوآوری، موارد و مشکلات را به صورت ریشه‌ای بررسی می‌کند و در جهت حل این مسائل قدم برداشته است.

همچنین گرنت در این کتاب به بررسی روانشناسانه خلاقیت و نوآوری نیز پرداخته است و این موضوع این کتاب را از عنوان‌های مشابه متمایز می‌کند.

این کتاب داشتن خلاقیت و نوآوری در کنار بازاریابی را مشخصه اصلی هر کسب‌وکاری عنوان می‌کند. او داشتن ذهن خلاق و نوآور را مزیتی رقابتی و شاخصی مهم برای موفقیت در این حوزه می‌داند. علاوه بر این، در این کتاب مسائل روان‌شناختی که افراد خلاق فعال در حوزه کارآفرینی با آن مواجه هستند نیز مطرح شده است.

خواندن این کتاب به همه‌ی کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه کسب‌وکار و نوآوری هستند؛ به‌ویژه سه گروه اصلی دانش‌آموزان، دانشجویان و کلیه مدیران و کارکنان سازمان‌ها توصیه می‌شود. اما چرا؟

گروه اول) دانش‌آموزان: خواندن این کتاب دریچه‌های جدیدی را در آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان دبیرستانی که تمایل دارند در کنار کسب دانش، مهارت‌های مرتبط با خلاقیت و نوآفرینی را در خود تقویت کنند، اما با مشکلات روان‌شناختی دوران نوجوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، می‌گشاید.

 دوم) دانشجویان: این کتاب با بررسی مثال‌هایی از زندگی واقعی گروهی از دانشجویانی که در کنار ادامه تحصیل، به دنبال توسعه مهارت‌های فردی و راه‌اندازی کسب‌وکار هستند، بیان می‌کند که چگونه شناسایی یک نیاز عمومی به همراه خلاقیت زمینه‌ساز آفرینش کسب‌وکاری پر رونق می‌شود.

سوم) کلیه مدیران و کارکنان: این کتاب برای مدیران و کارکنان سازمان‌هایی که به دنبال ایجاد تحولی اساسی در زندگی خود و یا سازمان‌ها هستند، با مطالعه و گفتگو درباره تجربیات مشترک، روش آموزش مؤثری برای نحوه عملی‌سازی نوآفرینی در زندگی آن‌ها است.