تاثیر انکار‌ناپذیر مشاوره علمی و صنعتی در پیشبرد اهداف کشور

روز سه‌شنبه مورخ 24 مرداد ماه 1402 جلسه‌ای مابین مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار گردید.

دکتر مودب – مدیر اجرایی جشنواره در خصوص روند فعالیت‌های این رویداد علمی، نحوه برگزاری و میزان حمایت از برگزیدگان توضیحاتی را ارائه نمود.

سپس ایشان در خصوص تفاهم ‌نامه‌ای که مابین جشنواره و سایر مراکز علمی منعقد گردیده است؛ یادآور شد: هدف از این کار بهره‌مندی ایده‌پردازان جوان از دانش و مهارت‌های کسب و کار می‌باشد.

سپس آقای مهندس عزیزی – کارشناس امور بین الملل، ضمن ارزنده شمردن این فعالیت علمی؛ مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری را معرفی نمود. این مرکز در سال 1362 با عنوان ” دفتر بررسی‌ها و مطالعات علمی و صنعتی نخست وزیری” ایجاد شد. مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری علاوه‌ بر ارتقای فعالیت‌های گذشته، محورهای کاری دیگری شامل: رفع نیازهای فناورانه تولید ملی، توسعه همکاری‌های فناورانه بین المللی و رصد و ترویج فناوری‌های نوپدید و آینده‌ساز را در دستور کاری خود قرار داده است.

ایشان متذکر شد که این مرکز در چین و روسیه نیز شعباتی دارد.

ستاد نانو، پارک پردیس و صندوق پژوهش، زیرمجموعه این مرکز تاسیس شده تا ضمن مشاوره علمی و صنعتی به دستگاه‌های اجرایی کشور، زمینه پیشرفت و تحول را برای جوانان محیا سازد.

در پایان مقرر گردید؛ دو مجموعه در زمینه‌های اطلاع رسانی و مشارکت با رایزن‌های علمی همکاری و تعامل داشته باشند.