توسعه فعالیت‌های علمی مشترک فی مابین جشنواره اندیشمندان و مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری

مرداد ماه 1402 نشستی مابین ارکان مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر مودب – مدیر اجرایی جشنواره توضیحاتی در خصوص نحوه شکل‌گیری و عملکرد جشنواره، فرآیند اعطای اعتبار حمایتی و پژوهشی به برگزیدگان و اساتید نمونه جوان ارائه نمود.

ایشان خاطرنشان کرد: باتوجه به حمایت از برگزیدگان نهایی این رویداد علمی و توجه ویژه به مباحث آموزش هر یک از آن‌ها، تعاملات دو‌جانبه‌ای با مربیان کسب و کار صورت گرفته است. هدف از این کار، هموار نمودن مسیر تجاری‌سازی محصولات و خدمات برگزیدگان نهایی جشنواره؛ علاوه بر اعطای اعتبار حمایتی می‌باشد.

وی در همین راستا، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر آنسو و مرکز شتابدهی ماینتک را به‌عنوان تکمیل کننده چرخه نوآوری این رویداد معرفی و نقطه قوت جشنواره دانست.

همچنین بخشی از فعالیت‌های بین‌المللی جشنواره از جمله: همکاری با کشورهای عضو اکو و اخذ مجوز فعالیت‌های بین‌المللی از دانشگاه تهران را تشریح نمود.

در ادامه دکتر روزبهان – معاون پژوهش و آموزش مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های این مرکز بیان نمود. این مرکز پژوهشی، فعالیت خود را از سال 1397 آغاز نموده و از همان ابتدا، با انجام مطالعات پشتیبان سند ملی آمایش توانست ضرورت ایجاد یک مرکز مطالعاتی را نشان دهد و مانند پل ارتباطی بین سازمان برنامه و بودجه با سایر نهادهای علمی کشور شود که از نتایج آن، اصلاح ساختار بودجه کشور، مطالعات هفتم توسعه کشور و … می‌باشد.

همچنین وی از دیگر فعالیت های این مرکز به توسعه زیرساخت و آینده‌نگری فعالیت‌های کلان دولت اشاره نمود.

ایشان یادآور شد: این مرکز در زمینه برگزاری رویدادهای آموزشی و انجام همکاری‌های مشترک با صنعت نیز فعالیت دارد. همچنین در خصوص بخش ایده پروری و فناوری‌های نوسازمان‌ها توضیحاتی را رائه نمود که امکان همکاری مشترک بین طرفین نیز وجود دارد.

در پایان مقرر گردید؛ همکاری‌های مشترکی در خصوص برگزاری رویدادهای علمی – آموزشی مابین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، برگزاری نشست تخصصی با گروه صنعتی معدنی زرین جهت ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های آن، اطلاع‌رسانی رویدادهای مختلف و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌ای جهت ایجاد بستر همکاری‌های بیشتر صورت پذیرد.

لازم به ذکر است: آقای دکتر محمد ولي روزبهان – معاون پژوهش و آموزش مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری، آقای دکتر علی درویشی – مدیر کل دفتر خدمات پژوهشی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری، دکتر سید محمد شفیعی – مدیرکل آموزش مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری، دکتر محمدرضا رضايي – مدیر تدوین و نشر منابع علمی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری، دکتر سعيد غلامي نتاج اميري – مشاور رياست مركز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری، آقای دکتر سروش مودب – مدیراجرایی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، خانم هنگامه تشت زر – دبیر روابط‌عمومی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان نیز در جلسه حضور داشتند.