اگر به دنبال کار می‌گردید، یا هنوز نمی‌دانید که چه شغلی برای شما بهترین است، کتاب “شغل مورد علاقه” به کمک شما می‌آید

شغل مورد علاقه نوشته آلن دوباتن، نویسنده و فیلسوف معاصر از کتاب‌های مجموعه مدرسه زندگی است. در کتاب شغل مورد علاقه، با بررسی جنبه‌های متفاوت کار کردن به ما کمک می‌کند تا بتوانیم شغل مورد علاقه‌مان را بیابیم.

انسان‌ها علاوه بر کار کردن باید از انجام آن لذت نیز ببرند. در حقیقت این موضوع تا سال‌های گذشته، موضوع چندان مهمی نبود. انسان‌ها زمانی را صرف کار می‌کردند و زمان دیگری را برای خوشی‌هایشان داشتند. اما کم‌کم دیدگاه انسان‌ها نسبت به مقوله‌ی کار کردن تغییر کرد. آن‌ها برای کسب رضایت سراغ کار کردن می‌رفتند. همین امر دوباتن را بر آن داشت تا کتاب شغل مورد علاقه را بنویسد. او در این کتاب درباره‌ی کار خوب، کاری که در کنار کسب درآمد، لذت نیز به ما بدهد، نوشته است.

برای یافتن شغل مورد علاقه باید جنبه‌های متفاوتی را بررسی کرد. دوباتن از مشکلات و موانع همیشگی مانند نداشتن مهارت و اطلاعات، هدفمند نبودن و پریشانی ذهنی و…. گفته است. از جنبه‌های لذت‌بخش کار و موانع بیرونی و درونی‌ای که پس از پیدا کردن شغل مورد علاقه، تازه دامن ما را می‌گیرد، سخن گفته. در انتهای کتاب هم نکاتی تسلی‌بخش را گوشزد کرده که در هر مرحله می‌توانند به کمک ما بیایند تا شادمانه کار و زندگی کنیم.