جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با “شبی با ستارگان” به سطح شهر تهران می‌آید

به گزارش روابط عمومی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، رویداد "شبی با ستارگان" به مناسبت هفته جهانی نجوم و با هدف آشنایی عموم مردم با جذابیت‌های علوم پایه با تمرکز بر نجوم در سطح شهر تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، رویداد “شبی با ستارگان” به مناسبت هفته جهانی نجوم و با هدف آشنایی عموم مردم با جذابیت‌های علوم پایه و ترویج علم با تمرکز بر نجوم در سطح شهر تهران برگزار خواهد شد.

رویداد شبی با ستارگان با هدف ترویج علم و نشان دادن نقش علوم پایه در زندگی روزمره و جذابیت‌های آن و با تمرکز بر نجوم به مناسبت هفته جهانی نجوم برگزار می‌شود.

این رویداد شامل رصد آسمان با تلسکوپ و برپایی غرفه نقش علم در زندگی روزمره و با حضور کارشناسان و مروجان علم در بخش‌های نجوم، فیزیک، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی است و بازدید از آن برای عموم آزاد و رایگان است.

این برنامه در روزهای 24 و 25 اردیبهشت در محوطه برج میلاد، 26 اردیبهشت در ورودی پارک ملت، 27 اردیبهشت در محوطه برج آزادی و 28 اردیبهشت در گنبد مینا برگزار خواهد شد.

برگزاری شبی با ستارگان از غروب آفتاب آغاز خواهد شد و تا ساعت 22 هر شب ادامه دارد.

این رویداد به همت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و با همکاری باشگاه علوم پایه و فناوری یونسکو، بنیاد حامیان دانشگاه تهران، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، معاونت‌‌های اجتماعی و فرهنگی برج میلاد تهران و شهرداری منطقه ۳ تهران، انجمن نجوم آماتوری ایران و جمعی از کارشناسان حوزه ترویج علم و نجوم برگزار خواهد شد.

این برنامه هر ساله و همزمان با هفته جهانی نجوم اجرا خواهد شد. هرساله گروه‌های مختلف در سطح کشور و در این هفته به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید