توسعه فعالیت‌های بین‌المللی جشنواره در منطقه شرق آفریقا

شرق آفریقا نزدیک ترین منطقه در آفریقا به ایران است. به همین دلیل پس از کشورهای همسایه بازار مناسبی برای تعامل با ایران به شمار می‌رود. در شرق آفریقا یک بلوک اقتصادی با 6 کشور کنیا، کنگو، اوگاندا، اواندا، تانزانیا و سودان شکل گرفته که ورود به این بازار دارای مزایایی برای کشورمان می باشد.

از این رو در تاریخ 18 خرداد 1402 جلسه ای مشترک و آنلاین ما بین دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا،

 با حضور خانم مهندس ذبیحی (کارشناس مرکز iHit کنیا)، آقای دکتر مودب (مدیر اجرایی هفتمین دوره از جشنواره) و خانم مهندس تشت زر (دبیر روابط عمومی جشنواره) برگزار گردید.

مدیر اجرایی هفتمین دوره از جشنواره پس از ارائه توضیحات لازم در خصوص نوع فعالیت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به تاسیس باشگاه علوم پایه و تکنولوژی یونسکو پرداخت.

ایشان هدف از تاسیس باشگاه فوق را انجام فعالیت ها و اقداماتی در راستای توسعه پایدار و با تکیه بر پشتوانه علوم بنیادی دانست.

دکتر مودب یادآور شد: بخشی از ایده پردازان و کسب و کارهای نوپایی که در بخش بین الملل جشنواره شرکت می نمایند، به منظور توسعه فعالیت های خود نیازمند حضور در مراکز نوآوری می باشند تا از امکانات و تجربیات آنها استفاده نمایند و همچنین برای معرفی محصولات و خدمات خود به بازار نیز حمایت های خانه های نوآوری بسیار حائز اهمیت می باشد.

سپس کارشناس مرکز iHit کنیا پس از معرفی این مجموعه نوآوری؛ حضور قدرتمند شرکت ها و استارتاپ های ایرانی در بازار شرق آفریقا، میزبانی از شرکت ها و استارتاپ های کنیایی، استفاده از ظرفیت های ایرانیان مقیم این کشور، ارائه خدمات مشاوره ای، منتورینگف بازاریابی و بازرگانی به شرکت های ایرانی و کنیایی را از اهداف بلند مدت خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا برشمرد.

در پایان جلسه و با توجه به خدمات ارائه شده در این مرکز؛ از جمله: فضای کار اشتراکی و اختصاصی، همکاری در فرآیند جذب نیروی بومی، تعاملات مالی، انجام امور حسابداری و بازاریابی و فروش محصولات، مشاوره حقوقی،تجاری و مالی؛ مقرر گردید پس از انعقاد تفاهم نامه و به منظور افزایش همکاری های مشترک، برنامه هایی جهت برگزاری دوره و رویدادهای کاربردی تنظیم و در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.