آیین اعطای “نخستین نشان عالی دانش ” برگزار شد

روز دوشنبه مورخ 8 خرداد ماه 1402 نخستین آئین اعطای نشان عالی دانش با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه تهران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دبیر نشان عالی دانش برگزار گردید.

12 استاد برجسته کشوری مفتخر به دریافت نخستین نشان عالی کشور شدند که از این میان 2 نشان را “دکتر عباسعلی زالی” و “دکتر محمود فتوحی فیروزآباد” (اعضای محترم شورای سیاست‌گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان) به خود اختصاص دادند.

دکتر عباسعلی زالی دانش‌آموخته دکتری ژنتیک گیاهی از دانشگاه کالیفرنیا است. ایشان در کارنامه علمی خود سابقه فعالیت در انجمن‌های ژنتیک ایران و زراعت و اصلاح نباتات، وزارت کشاورزی، ریاست مرکز آمار ایران و ریاست پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران را به خود اختصاص داده و همچنین مفتخر به دریافت جایزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تحقیقات در دانه‌های روغنی و جایزه جشنواره علامه طباطبایی شده است.

دکتر محمود فتوحی فیروزآباد دانش‌آموخته دکترای مهندسی برق از دانشگاه ساسکاچوآن کانادا می‌باشد. سمت‌هایی از جمله استاد مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، ریاست دانشگاه صنعتی شریف، عضویت برجسته انجمن جهانی مهندسین برق و الکترونیک و عضویت در فرهنگستان‌های علوم جمهوری اسلامی ایران و علوم جهانی در کارنامه علمی و پژوهشی وی به چشم می خورد. ایشان موفق به کسب مدال طلای سازمان جهانی حمایت از نخبگان WIPO، برنده جایزه جشنواره بین‌المللی خوارزمی و جایزه علامه طباطبایی نیز می‌باشد

با کمال مسرت، انتخاب شایسته این دو استاد برجسته کشوری را به عنوان دریافت‌کنندگان این نشان عالی صمیمانه تبریک عرض نموده و امید داریم که این گزینش، سرآغاز راهی روشن برای دست یابی به قله‌های رفیع برای جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان باشد.