گسترش حمایت از ایده‌ها توسط مرکز نظام ایده‌ها و نیازها

در جلسه‌ای که روز یکشنبه مورخ 5 شهریور ماه 1402 مابین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و مرکز نظام ایده‌ها و نیازها (نان) برگزار گردید؛ ابتدا خانم مهندس فاطمه خلیفه (سرپرست مرکز نظام ایده‌ها و نیازها) به ارائه توضیحاتی درخصوص فعالیت‌های “نان” پرداخت: سامانه نظام ایده‌ها و نیازها با همکاری معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شد.

یکی از اهداف این سامانه، اخذ ایده های ارائه شده به منظور نظام بخشیدن به آن‌ها و رفع نیازهای مطروحه در سطح کشور می‌باشد. همچنین هموار نمودن مسیر تجاری سازی و تعمق بخشیدن رابطه مابین دانشگاه و صنعت از رسالت‌های این مرکز است.

 سرپرست مرکز نظام ایده‌ها و نیازها تأکید نمود؛ برای تحقق این اهداف، ارتباط خودکار سامانه‌ای مرکز “نان” با دیگر سامانه‌های مرتبط، ایجاد شده و با برخی دیگر نیز در حال بررسی می‌باشد.

در ادامه دکتر سروش مودب (مدیر اجرایی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان) در خصوص معرفی گروه صنعتی معدنی زرین نکاتی را مطرح ساخت: این گروه در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده کنسانتره در کشور می‌باشد. همچنین عنوان بهترین صادر کننده ملی و استانی را به خود اختصاص داده است و تاسیس بزرگترین پژوهشکده تحقیق و توسعه سرب و روی با 27 فقره ثبت اختراع را از آن خود کرده است.

ایشان در ادامه ضمن معرفی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، تاکید نمود: که ایده‌پردازان می‌توانند در دو بخش علمی و کسب و کارهای نوپا در جشنواره شرکت نمایند.

 مدیر اجرایی جشنواره ضمن معرفی گروه سرمایه‌گذاری آن و مرکز شتابدهی ماینتک ، این دو مجموعه را به عنوان تکمیل کننده چرخه نوآوری جشنواره، برشمرد.

در پایان مقرر گردید؛ تفاهم نامه‌ای دوجانبه مبنی‌بر گسترش همکاری‌های مابین مرکز نظام ایده و نیازها و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان منعقد گردد و همچنین پس از بررسی های لازم، جشنواره نماینده‌ای را معرفی نماید تا شخصیت حقوقی این رویداد علمی در مرکز فوق به ثبت رسد و حمایت از ایده پردازان در سطح گستره‌تری صورت پذیرد.