ارتباط هوش مصنوعی و صنعت لجستیک

شهریور ماه 1402 نشستی مابین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و هلدینگ فاخر به منظور گسترش تعامل و همکاری مابین دو مجموعه برگزار گردید.

در ابتدا دکتر مودب (مدیر اجرایی جشنواره) در خصوص تاریخچه تاسیس این رویداد علمی و عملکرد آن، فرآیند اعطای اعتبار حمایتی و پژوهشی به برگزیدگان و معرفی اساتید نمونه جوان، توضیحاتی را ارائه نمود.

وی در همین راستا، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر آنسو و مرکز شتابدهی ماینتک را به‌عنوان تکمیل‌کننده چرخه نوآوری، معرفی و نقطه قوت جشنواره دانست.

در ادامه خانم البهشتی (مشاور هلدینگ فاخر) به معرفی این هلدینگ پرداخت.

هلدینگ فاخر با هدف توسعه شبکه ارزش صنعت پست لجستیک در اواسط سال ۹۶ تاسیس شد و حدود 20 کسب و کار را در حوزه حمل و نقل مورد حمایت قرار داده است و در حال حاضر نیز 5 ایده را به مرحله تبدیل به کسب و کار هدایت می نماید. همچنین در تلاش است هدف اصلی خود را که ارسال مرسوله پستی به سراسر کشور و با بالاترین کیفیت است محقق نماید.

پس از معرفی هلدینگ فاخر، مدیران دو مجموعه ابعاد همکاری و مرزهای مشترک خود را بررسی نمودند و در این راستا برنامه هایی از جمله برگزاری رویدادهای استارتاپی، حمایت از ایده پردازان با هدف رفع نیازهای جامعه و مشارکت نمودن ایده پردازانی که برای پیشبرد اهداف خود، نیازمند مجموعه های علمی و تخصصی می باشند؛ در این نشست مورد بررسی قرار دادند. همچنین مسائل مربوط به هوش مصنوعی مرتبط با فعالیت های دو حوزه نیز مورد توجه قرار گرفت.

در پایان مقرر شد تفاهم نامه همکاری مابین دو مجموعه منعقد گردد و محورهای همکاری در جلسات آتی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.