کتاب جادوی بزرگ

کتاب جادوی بزرگ

کتاب جادوی بزرگ دنیایی پر از شگفتی و لذت را به رویمان می‌گشاید. تاکنون افراد زیادی از تمامی سنین و مناطق جهان، با مطالعه کتاب‌های الیزابت گیلبرت توانسته‌اند خود و زندگی‌شان را ارتقا دهند.

این کتاب شماره یک پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز نیز است. الیزابت گیلبرت در کتاب جادوی بزرگ (Big Magic) با همان سبک انگیزاننده و آموزنده خود به موضوع خلاقیت پرداخته است. او با پرداختن به طبیعت رازآلود الهام‌بخش، از ما می‌خواهد تا با آغوش باز، از کنجکاوی‌هایمان استقبال کنیم.

الیزابت گیلبرت (Elizabeth Gilbert) در این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه با چیزهایی که بیش از همه به آن‌ها عشق می‌ورزیم و چیزهایی که بیش از همه از آن‌ها می‌ترسیم برخورد کنیم. او نگرش‌ها، روش‌ها و عادت‌هایی را مورد بحث قرار می‌دهد که برای داشتن یک زندگی خلاقانه نیاز داریم.

گیلبرت، خاطرات و تجربیات خود را در مواجهه با مشکلاتش در زندگی و مخصوصا روزهایی که سعی می‌کرد راه‌های خوبی برای بهتر نوشتن و ایجاد خلاقیت‌های بیشتر پیدا کند؛ برای ما نقل می‌کند. او با زبانی ساده و کاملا ملموس سعی می‌کند به ما راهکارهایی برای بهتر زندگی‌کردن و استفاده از خلاقیت، ناامیدنشدن و همچنین پیگیری و تلاش بیشتر در رویارویی با مشکلات و البته نترسیدن از مشکلات در زندگی بدهد.

در بخشی از جادوی بزرگ می‌خوانیم:

ترس عزیز. من و خلاقیت در آستانه شروع سفری زمینی هستیم، درک می‌کنم که تو هم به ما ملحق خواهی شد چراکه همواره همین‌طور بوده است. اذعان می‌کنم که تو باور داری که شغل مهمی در زندگی من داری و شغلت را جدی می‌گیری. ظاهراً شغل تو این است که هرگاه من می‌خواهم کار جالبی انجام دهم، وحشت بزرگی القا کنی. اجازه بده تا بگویم که تو کارت را عالی انجام می‌دهی. بنابراین اگر احساس می‌کنی که باید به شغلت ادامه بدهی، با تمام وجودت آن را ادامه بده. اما من نیز به کارم که سخت‌کوشی و متمرکز ماندن در این سفر زمینی است خواهم پرداخت و خلاقیت نیز کار خودش را که محرک و الهام‌بخش بودن است، انجام خواهد داد.