دکتر مهرداد عالی پور هریسی، مخترع جهانی نوشت افزار آنتی باکتریال، افتخاری دیگر آفرید؛

دکتر مهرداد عالی پور هریسی، مخترع جهانی نوشت افزار آنتی باکتریال، افتخاری دیگر آفرید؛

بر اساس اعلام  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقارن با سال مزین به شعار ” تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین “، مراسم تقدیر از منتخبین “چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران” در روز سه شنبه مورخ 4/5/1401 با حضور معاون محترم اجرایی رئیس جمهور، مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار محترم تهران برگزار گردید. بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، آقای دکتر مهرداد عالی پور هریسی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان و نانو فناور عالی تحریر پارسیان و بنیان گذار برند پنتر در صنعت نوشت افزار، در” بخش صنعت” و  بعنوان کارآفرین برتر ، حائز رتبه اول این بخش گردید. همچنین ایشان به دعوت این وزاتخانه، بعنوان نماینده بخش صنعت در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند. شایان ذکر است، بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، رویکرد انتخاب کارآفرینان برتر در این رویداد، بر مبنای شناسایی و معرفی بنگاه‌هایی است که طی سه سال گذشته “نوآوری منجر به رشد بالا” داشته­اند. در ادبيات جهانی كارآفريني، “بنگاه‌هایي با رشد بالا”، بنگاه‌هایی هستند که از مسیر نوآوری و خلاف قاعده­ی مرسوم، به رشد بالا و پایدار در فروش، میزان اشتغال و ارزش‌افزوده رسیده­اند. در واقع این بنگاه­ها بيشترين سهم را در ایجاد ارزش‌افزوده برای كشور دارند و محرک ارتقاء بهره‌وری، نوآوری و نفوذ در بازارهای بین‌المللی می­باشند.

دکتر مهرداد عالی پور هریسی، کارآفرین برتر و حائز رتبه اول بخش صنعت این جشنواره، فارغ التحصیل دکتری تخصصی (PhD) رشته کارآفرینی از دانشگاه تهران، با رتبه ممتاز و مخترع نوشت افزار آنتی باکتریال (Anti-bacterial) می­باشد. علاوه بر محصولات آنتی باکتریال و سلامت محور، مجموعه­ای از محصولات نانو فناور مانند رنگ­های هنری ضد خراشیدگی (Anti-scratch) نیز توسط شرکت تحت مدیریت ایشان تولید و عرضه گردیده است. مجموعه محصولات این شرکت دانش بنیان و نانوفناور که بر پایه نوآوری و دستاوردهای علمی نوین عرضه می گردد، تحت عنوان محصولات دکتر پنتر(Dr.Panter) شناخته می­شوند. همچنین تیم پنتر با اخذ اولین پروانه تحقیق و توسعه در صنعت نوشت افزار کشور از وزات صنعت، معدن و تجارت و دارا بودن آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد و برخورداری از گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه ISO17025  و با دارا بودن مجوز مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و استارت آپ استودیو تخصصی پنتر بعنوان اولین مرکز آموزشی، پژوهشی و شتابدهی تخصصی در توسعه زیست بوم کارآفرینی صنعت نوشت افزارکشور از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجموعه ای افتخار آفرین در صنعت کشور می­باشد.

آقای دکتر مهرداد عالی پور هریسی در مسیر بنا نهادن برند پر افتخار پنتر، از روش های نوین علمی بهره جسته اند و در طی پژوهش­های گسترده­ای در دانشگاه تهران بعنوان بنیان گذار ” الگوی کارآفرینی مبتنی بر برندسازی (Brandpreneurship)” شناخته می­شوند. این الگو می­تواند الگویی منحصر به فرد برای توسعه کارآفرینی جوانان نوآور و نخبگان کشور محسوب شود. همچنین ایشان در حال حاضر علاوه بر فعالیت های علمی، پژوهشی و اجرایی مختلف، بر اساس حکم منتشره از سوی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران بعنوان مشاور امور صنایع، اصناف و بازرگانان و اتحادیه­ها، انجمن­ها و سایر تشکل­های مرتبط، انتخاب و منصوب گردیده­اند.

به نظر می­رسد باتوجه به فرصت­های بالقوه کشور در بخش صنایع و با برخورداری از سرمایه­های انسانی متخصص و متعهد می­توان شاهد توسعه صنعت دانش بنیان کشور بود. امید است با عزم راسخ و اندیشیدن تدابیر پر شتاب­تر در حل مشکلات کارآفرینان و فضای کسب و کار کشور و تمرکز بر فرصت­های موجود بتوانیم آینده ای روشن را برای جوانان پرتلاش و پرتوان کشور رقم زنیم.