همکاری با مجموعه سرمایه گذاری 100 استارتاپ در دستور کار جشنواره قرار گرفت

در جلسه ای که مابین ارکان جشنواره و مجموعه سرمایه گذاری صد استارتاپ تشکیل گردید محورهای همکاری این دو مجموعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابتدا دکتر مودب – مدیر اجرایی جشنواره در خصوص فعالیت های جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان توضیحاتی را ارائه نمود.

ایشان متذکر شد: ایده پردازان می توانند در دو بخش علمی و کسب و کارهای نوپا در جشنواره شرکت نمایند و در صورت برگزیده شدن از خدمات آموزش، اعتبار حمایتی و تجاری سازی برای طرح خود بهره مند شوند.

مدیر اجرایی جشنواره در خصوص روند بین المللی سازی این رویداد علمی به تعامل با کشورهای عضو اکو و تاسیس باشگاه علوم پایه و تکنولوژی یونسکو اشاره نمود و همچنین پیرو جلسه ی برگزار شده جشنواره های برتر به تاسیس دبیرخانه کل جشنواره ها اشاره نمود و هدف از این کار را گسترش تعاملات و جلوگیری از انجام امور موازی دانست.

در ادامه مهندس سدیفی – مدیر عامل مجموعه 100 استارتاپ در تشریح فعالیت این مجموعه خاطر نشان کرد: مجموعه 100استارتاپ برنامه پیوسته سرمایه‌گذاری و شتابدهی غیرمتمرکز است که هر سال بر روی تعدادی استارتاپ سرمایه‌گذاری می‌کند.

این نهاد با همکاری شبکه‌ای از راهبران زیست‌بوم کارآفرینی، شتابدهنده‌های همکار و نهادهای خصوصی و دولتی تلاش می‌کند فرایند شتاب‌گیری استارتاپ‌ها را پیگیری و تسهیل کند و علاوه بر کمک به تازگی و پویایی زیست‌بوم کارآفرینی، فرصت‌های بهتری برای استارتاپ‌هایی با راه‌حل‌های فناورانه و محصول‌محور فراهم کند.

مهندس علی سدیفی سرمایه گذاری بر روی 74 تیم استارتاپی را از دستاوردهای این مجموعه دانست و خاطر نشان کرد که در حال حاضر 37 تیم سرمایه گذاری با این پلتفرم همکاری می نمایند.

مدیر عامل مجموعه 100 استارتاپ فعالیت های دو جانبه جشنواره و این مجموعه را در دو بخش هوش مصنوعی و فعالیت های بین المللی قابل اجرا دانست و از این رو مقرر گردد ضمن امضای تفاهم نامه مابین دو مجموعه؛ ابعاد سرمایه گذاری در رویداد هوش مصنوعی نیز درجلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.