جلسه کمیته بین‌الملل جشنواره با معاون اداره همکاری‌های چندجانبه وزارت امورخارجه

در آذرماه 1402 کمیته بین‌الملل جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان میزبان حضور آقای دکتر بهزاد آذرسا-معاون اداره همکاری‌های چندجانبه وزارت خارجه به همراه خانم ایراندخت طلوعی-کارشناس اداره همکاری‌های چندجانبه وزارت خارجه اتحادیه حاشیه اقیانوس هند (IORA) در دبیرخانه جشنواره بود.

در ابتدا ضمن خوشامدگویی به اعضای حاضر در جلسه، آقای دکتر سروش مودب-مدیر اجرایی جشنواره توضیحاتی از گستره فعالیت‌های بنیاد جمیلی و جشنواره ارائه کردند.

در ادامه آقای مهندس ابراهیم جمیلی-رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره به ارائه توضیحاتی از فعالیت‌های گروه صنعتی زرین پرداختند و افزود: بخشی از درآمدهای گروه صرف کمک و حمایت‌ از جوانان محصل کشور در بنیاد جمیلی می‌شود و این بنیاد با هدف ایجاد امید و انگیزه در جوانان خلاق و ایده پرداز کشور، هر ساله رویدادی با عنوان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را با همکاری مراکز و سازمان‌های علمی و نیز دانشگاه‌های مطرح کشور برگزار می نماید.

خانم دکتر فاطمه محمدی پناه-دبیر کمیته بین‌الملل جشنواره ضمن اشاره به بین‌المللی‌سازی جشنواره ذیل اجرای دوره‌های آموزشی با فرمت وبینار و کارگاه با سازمان‌های غیرایرانی و با محوریت توسعه فناوری‌ها بر پایه علوم پایه و مردمی سازی علم افزود: هدف از رویکرد بین‌المللی جشنواره ارتباط با سازمان‌های علمی-بین‌المللی و معرفی این فرصت‌ها  به دانشجویان ایرانی جهت انجام پروژه‌های مشترک با متخصصین غیرایرانی و کسب تبادل تجربه می‌باشد.

معاون اداره همکاری‌های چندجانبه وزارت خارجه ضمن اشاره به ارزشمند شمردن فعالیت‌های بنیاد و جشنواره، به معرفی سازمان‌های بین‌المللی تحت نظر این اداره پرداختد و افزودند: اتحادیه حاشیه اقیانوس هند (IORA) از جمله سازمان‌های علمی است که با 25 کشور عضو و 12 شریک گفتگو در شش زمینه اولویت دار شامل انتقال علم و فناوری، مدیریت خطر بلایا، دریانوردی، شیلات و ماهیگیری، تجارت و سارمایه‌گذاری و گردشگری و دو موضوع فرابخشی شامل توانمندسازی اقتصادی بانوان و اقتصاد آبی فعالیت دارد که پتانسیل همکاری در قالب پروژه‌های مشترک علمی مابین جشنواره و سازمان مذکور وجود دارد و در ادامه سازمان دیالوگ همکاری‌های آسیایی را نیز از دیگر پتانسیل‌های همکاری برشمردند. مقرر گردید پتانسیل‌های مشترک همکاری در جلسات آتی مورد بررسی و اقدامات عملی سازی فعالیت‌ها انجام پذیرد.

این جلسه پربار میزبان حضور آقای مهندس ابراهیم جمیلی-رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، آقای دکتر بهزاد آذرسا-معاون اداره همکاری‌های چندجانبه وزارت خارجه، خانم ایراندخت طلوعی-کارشناس آیورا، خانم دکتر شادی جمیلی-رییس دبیرخانه دائمی جشنواره، خانم دکتر فاطمه محمدی پناه-دبیر کمیته بین‌الملل، آقای دکتر سروش مودب-مدیر اجرایی و خانم مهندس شیما منظومی-کارشناس بخش بین‌الملل جشنواره بود.