جلسه هم اندیشی با عضو هیئت علمی فیزیک دانشگاه Tsinghua چین

روز یکشنبه مورخ 26 شهریورماه 1402، جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته بین‌الملل جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و دکتر بابک حقیقت عضو هیئت علمی فیزیک دانشگاه Tsinghua در چین برگزار شد.

در ابتدای جلسه، آقای دکتر سروش مودب-مدیر اجرایی جشنواره ضمن ارائه توضیحات کامل از روند شکل‌گیری جشنواره و نوع فعالیت آن، به معرفی بنیاد علم و فناوری جمیلی به عنوان حامی اصلی جشنواره پرداختند.

آقای دکتر مودب ضمن اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در بعد بین‌الملل جشنواره، توضیحاتی را در خصوص اخذ مجوز بین‌المللی شدن جشنواره از دانشگاه تهران، تاسیس باشگاه یونسکو، انعقاد تفاهم نامه با اکو، چین و ویپا (WIIPA)، شروع فعالیت‌های علمی مشترک با آیسسکو (ICESCO) و نیز دانشگاه‌های قزاقستان و تونس ارائه دادند.

آقای دکتر بابک حقیقت، عضو هیئت علمی مرکز علوم ریاضی Yau دانشگاه Tsinghua در چین، ضمن ارزشمند شمردن فعالیت‌های جشنواره، یادآور شدند که بسیاری از محققین، پژوهشگران و افراد دارای پتانسیل‌های علمی مستقر در چین علاقمند به همکاری با سازمان‌های فعال در ایران هستند و نیز پیشنهاد ایجاد فعالیت‌های مشترک مابین جشنواره و دانشگاه چین را در راستای ارتقای فعالیت‌های بین‌المللی جشنواره مطرح کردند.

خانم مهندس شیما منظومی-کارشناس کمیته بین‌الملل جشنواره، ضمن ارزشمند شمردن پتانسیل‌های علمی اساتید ایرانی خارج از کشور و درخواست از آقای دکتر حقیقت در راستای معرفی شاخص‌های برتر علمی، خواستار برقراری ارتباط با همایش بین‌المللی علوم پایه (International Congress of Basic Science) در چین شدند.

در پایان، ضمن دعوت از آقای دکتر حقیقت جهت عضویت در کمیته بین‌الملل جشنواره و نیز شرکت در بخش داوری ایده‎‌ها، مقرر گردید ارتباطات موثری در راستای همکاری با همایش بین‌المللی علوم پایه چین و نیز سایر افراد و سازمان‌های علمی از سوی آقای دکتر حقیقت صورت گیرد.