توسعه همکاری‌های جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و بنیاد ملی علم ایران

جلسه‌ی توسعه‌ی همکاری‌های جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و بنیاد ملی علم ایران روز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه در محل ساختمان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دکتر شادی جمیلی، رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به توضیح روند برگزاری جشنواره پرداختند و بخش‌های مختلف جشنواره را معرفی کردند.

وی پس از تشریح فرایندهای حمایتی از برگزیدگان، خواستار معرفی داوران متخصص حوزه علوم پایه به جشنواره و کمک به بازنگری در طراحی شاخص‌های جشنواره شد.

در ادامه امین صادقی، دبیر تولید محتوا و رویدادهای جشنواره به برگزاری رویدادها با هدف ترویج علم توسط جشنواره اشاره کرد و از برگزاری این رویدادها در استان تهران و سایر استان‌ها به‌عنوان زمینه‌ی همکاری مشترک نام برد.

دکتر علی جعفریان دهکردی، معاون پژوهش و فناوری بنیاد ملی علم ایران با اشاره به مأموریت‌ها و اهداف این بنیاد در حمایت از پژوهشگران، به همکاری دوجانبه در جهت معرفی داوران متناسب با نیازهای جشنواره و بازنگری دقیق و فنی در شاخص‌های داوری تأکید کرد.

وی ایجاد روند اعلام نتایج جهت آگاهی شرکت‌کنندگان از نقاط قوت و ضعف ایده یا طرح ارسالی خود را از نکات ضروری فرایند جشنواره دانستند.

دکتر شادی جمیلی، دکتر علی جعفریان دهکردی، امین صادقی، هنگامه تشت‌زر دبیر روابط‌عمومی جشنواره و دکتر سعید مداح مدیر ارتباط با جامعه و صنعت بنیاد ملی علم ایران از اعضای حاضر در این جلسه بودند.

بنیاد ملی علم ایران مؤسسه‌ای دولتی است که از سال ۱۳۸۲ با نام صندوق حمایت از پژوهشگران کشور و با تصویب اساسنامه در شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز نمود. این بنیاد با رصد روند تحولات عرصه علوم و فناوری، جهت‌دادن نیاز شتاب‌دهی به فعالیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشگران ایرانی در مسیر ارتقای ارزشمندی علم در جامعه، پیشبرد مرزهای دانش جهانی توسط دانشمندان ایرانی و نیز زمینه‌سازی خلق راه‌حل‌های بدیع برای مسائل کلان کشور را دنبال می‌کند.