توسعه همکاری‌های بنیاد ملی نخبگان و جشنواره

در نشست معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی خبرگان با دبیر کمیته مدیریت و برنامه‌ریزی جشنواره در 12 اسفندماه 1402 و در محل بنیاد ملی نخبگان، توسعه‌ی همکاری‌های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر فرشاد سلیمانی، معاون توسعه و مدیریت بنیاد ضمن ابراز خرسندی از برقراری این جلسه، از طرح شتاب و شهاب به‌عنوان طرح‌های در حال اجرای بنیاد نام بردند.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه ملایر ادامه داد: در طرح شتاب، کانون‌های مردمی تشکیل می‌شود و این کانون‌ها به شناسایی مستعدین به‌خصوص در بخش دانش‌آموزی در مناطق محروم می‌پردازند.

وی با اشاره به ظرفیت هیئت‌های اندیشه‌ورز، از تشکیل این هیئت‌ها به‌عنوان اتاق فکر در حوزه‌های مختلف به‌صورت مسئله‌محور خبر داد و حل مشکلات سازمان‌های دولتی را از اهداف این هیئت‌ها دانست.

دکتر ناصر غلامی، دبیر کمیته مدیریت و برنامه‌ریزی جشنواره با استقبال از ظرفیت هیئت‌های اندیشه‌ورز، پیشنهاد تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز با موضوع علوم پایه با همکاری جشنواره را مطرح کرد.

ایشان آمادگی بنیاد علم و فناوری جمیلی را به‌عنوان مجموعه‌ی فعال در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان را اعلام کرد.

در نهایت مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین بنیاد ملی نخبگان و بنیاد علم و فناوری جمیلی در جهت اجرایی‌شدن موارد مطروحه منعقد شود.

دکتر فرشاد سلیمانی، دکتر مسعود هاشمی از بنیاد ملی نخبگان، دکتر ناصر غلامی، دکتر سروش مودب دبیر اجرایی جشنواره و شبنم اسدی دبیر کمیته توسعه و نوآوری جشنواره از اعضای حاضر در این نشست بودند.