هم افزایی فعالیت دو جانبه جشنواره با انجمن توسعه کارآفرینی شهرستان رفسنجان

هم افزایی فعالیت دو جانبه جشنواره با انجمن توسعه کارآفرینی شهرستان رفسنجان

در روز شنبه مورخ 30 مهر ماه 1401 جلسه حضوری با انجمن توسعه کارآفرینی شهرستان رفسنجان و با حضور آقای مهندس بابک فارسی (مدیرعامل انجمن) و  آقای دکتر سروش مودب (مدیر اجرایی جشنواره) در محل دبیرخانه دائمی جشنواره برگزار گردید.

سابقه ی تشکیل انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی شهرستان رفسنجان به ۵ سال قبل برمیگردد اما شروع دوره فعالیت قانونی آن بیشتر از دوسال است. انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی سازمانی مردم نهاد است که به عنوان یک سازمان داوطلبانه از میان مردم برای حل یک سری از مسائل خاص اجتماعی و کمک دادن به دولت و ایجاد ارتباط بین دولت و مردم تشکیل شده است.

مدیر عامل انجمن کارآفرینی رفسنجان هدف از تشکیل این انجمن را ایجاد یک فعالیت داوطلبانه در حوزه ی کارآفرینی خواند و گفت: شعار ما شغل پایدار،شهر پایدار است.

مهندس فارسی در خصوص فعالیت های مجموعه ی کارآفرینی بیان داشت: هر عضو انجمن یک مشاور باتجربه در زمینه ی هدایت ایده و سرمایه است که با تجریه ی بالای ۲۰ سال بدون هیچ چشم داشت مالی در این مجموعه فعالیت می نماید و تجربیات خود را در اختیار افرادی که هنوز کسب و کاری راه اندازی نکرده اند قرار می دهد.

وی افزود: افرادی که در این شهرستان کسب و کاری راه اندازی کرده اند اما به دلیل وجود برخی مشکلات به هدف خود نرسیده اند نیز در انجمن راهنمایی می شوند که مسیر آنها اصلاح شود و به نتیجه خوبی برسد.

ایشان تاکید داشت: انجمن وسیله ی تسهیل گری رابطه ی تولید کنندگان با مسئولین است تا کارآفرینان به نتایج خوبی برسند و از طرفی کارآفرینان از مشکلات یکدیگر آگاه شوند و نیازهای یکدیگر را رفع نمایند.

در ادامه دکتر مودب به شفاف سازی فعالیت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان پرداخت.

مدیر اجرایی جشنواره در خصوص نحوه برگزاری جشنواره، حمایت و سرمایه گذاری بر روی تیم های کسب و کاری  و منتورینگ تیم های برگزیده توضیحاتی ارائه نمود. وی در خصوص شورای سیاست گذاری جشنواره و نحوه فعالیت این شورا نکاتی را یادآور شد.

در پایان مقرر گردید جهت همکاری های بیشتر ما بین دو موسسه برنامه ریزی هایی صورت پذیرد.