همایش و نمایشگاه معدن کاری دیجیتال

معدن‌کاری در عصر زندگی دیجیتال

نخستین همایش و نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال روز دوشنبه مورخ 1401/06/22 در هتل المپیک برگزار شد.

سخنرانان این همایش، سه‌چالش پیش‌‌‌روی کشور در مسیر تحول دیجیتال بخش معدن را «توسعه زیرساخت‌‌‌های جدید»، «توسعه پایگاه‌‌‌های داده» و «توسعه آموزش و ترویج فناوری» عنوان کردند.

ابراهیم جمیلی (رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران)، یکی از سخنران این همایش بود. وی هوشمندسازی صنعتی به همراه مسئولیت اجتماعی را از حوزه‌هایی دانست که اتاق در آن وارد شده است و قصد فرهنگ‌‌‌سازی در این زمینه را دارد.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، به چهار بخش مهم معدن‌‌‌کاری هوشمند که شامل روباتیک، اتوماسیون و جمع‌‌‌آوری داده، واقعیت افزوده و پرینت سه‌بعدی است، اشاره نمود و افزود: همه این بخش‌ها مهم هستند و یکی بر دیگری رجحان ندارد.

جمیلی ضمن اشاره به مهاجرت گسترده نیروهای متخصص بخش معدن گفت: با توجه به وقوع مهاجرت‌‌‌های گسترده نیروی کار متخصص در یک یا دو سال آینده با مشکل جدی روبه‌رو خواهیم شد.

در ادامه ایشان تاکید نمود: در بخش ایمنی رتبه خوبی داریم که نیاز به محافظت دارد تا شاهد پیشرفت جوانان ایرانی در این مسیر و همچنین رشد و نمو هر چه بهتر صنایع معدنی باشیم.

در این همایش سخنرانانی همچون  امید اصغری (دبیر همایش معدن کاری دیجیتال، مدیر مؤسسه یونیدرو و عضو هیات علمی دانشگاه تهران)، سروش فولادچی (مدیر واحد توسعه دانش گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد)، محمد عزیزاللهی (مدیرعامل شرکت همکاران سیستم)، ایرج رخصتی (مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان) و مجتبی حمیدیان (مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران) به ایراد سخنرانی پرداختند.