ناسا به دنبال استخدام فضانوردان داوطلب برای ارسال به فضا!

ناسا فضانورد داوطلب استخدام می‌کند

ناسا می‌خواهد داوطلب فضانوردی اقدام کند اما چند شرط دارد. آیا علاقه‌ای به کار کردن در مدار زمین، روی ماه یا اعماق فضا دارید؟

هم‌اکنون فراخوان بعدی انتخاب فضانوردان داوطلب برای ارسال به فضا توسط ناسا آغاز شده است؛ بنابراین اگر رویای سفر به فضا دارید یا طرفدار آژانس فضایی هستید، شانس به شما رو کرده است!

آخرین آمار نشان می‌دهد که 12000 نفر تاکنون داوطلب شده‌اند، بنابراین درخواست خود را به تعویق نیندازید. ناسا در جستجوی طیف وسیعی از افراد است و فعالانه تا آنجا که ممکن است افراد را تشویق می‌کند که درخواست دهند. با این حال الزامات مهمی وجود دارد که باید رعایت شوند.

شروط لازم چیست؟

  • باید شهروند ایالات متحده باشید.
  • داشتن مدرک کارشناسی‌ارشد یا معادل آن در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات. البته خلبان بودن و پزشک بودن نیز قابل‌قبول است.
  • داشتن سه سال تجربه حرفه‌ای مرتبط.
  • در نهایت، شما باید پرواز فضایی و طولانی‌مدت ناسا را ​​پشت سر بگذارید.

تیم انتخاب فضانورد ناسا به دنبال افرادی است که می‌توانند مدیریت، کارگروهی و مهارت‌های ارتباطی خود را به نمایش بگذارند. داوطلبان برای پذیرفته‌شدن باید این ویژگی‌ها را داشته باشند.

 

چه افرادی مناسب این سفر هستند؟

آپریل جردن، مدیر انتخاب فضانوردان ناسا در پاسخ به این که چگونه یک شخص به‌عنوان فضانورد انتخاب می‌شود، گفت: اگر واقعاً تمایل دارید که به‌عنوان فضانورد در ناسا استخدام شوید، باید حتماً مهارت‌های فنی قوی داشته باشید و داشتن پیشینه علمی چندرشته‌ای برای ما حائز اهمیت است.

افرادی انتخاب می‌شوند که نه‌تنها تجربیات کاری زیادی دارند، بلکه در طول زندگی نیز تجربیات زیادی دارند. هنگامی که انتخاب افراد محدود می‌شود، تیمِ انتخاب به تشکیل گروهی از فضانوردان که بتواند چالش‌ها و مشکلات را تحمل کند اقدام می‌کند.

نامزدهای فضانوردی نحوه کار و زندگی در ایستگاه فضایی، اصول رباتیک و چگونگی کار با اهرم بسیار بزرگی که به‌آرامی حرکت می‌کند را می‌آموزند. پس از یادگیری این موارد، آن‌ها فعالیت برون‌ناوی را نیز یاد خواهند گرفت.

برای یادگیری فعالیت‌های برون‌ناوی آن‌ها به آزمایشگاه شناوری خنثی می‌روند که در حال حاضر بهترین محیط روی زمین برای شبیه‌سازی شناور بودن فضانوردان در لباس فضایی است. این یکی از سخت‌ترین مراحل آموزش فضانوردان است. پس از گذراندن تمامی این مراحل آنها نحوه پرواز با جت را نیز می‌آموزند

در آخر اگر فکر می‌کنید که این کار مناسب شماست، در همین هفته تارنمای درخواست برای کاندیدای فضانوردی باز شد. شما تا دوم آوریل 2024 (14 فروردین 1403) فرصت دارید که درخواست خود را ارسال کنید.

موفق باشید؛ امیدواریم به‌زودی شما را در فضا ببینیم.