موفقیت تیم تتراپاک در راه اندازی خط تولید

موفقیت تیم تتراپاک / برگزیده دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

به گزارش شبکه 4 سیمای جمهوری اسلامی ایران، مهدی اکبری برگزیده دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به همراه اعضای تیم تتراپاک (مهدی الهام‌نیا، ستار توکلی وهادی منصوبی) در قالب شرکت مهرتام تدبیر پیشرو و با ارائه ایده بازیافت بسته‌بندی‌های تتراپاک موفق به راه‌اندازی خط تولید طرح خود در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شدند.

بسته‌بندی‌های تتراپاک شامل شش لایه متشکل از یک لایه کاغذ، دولایه پلی اتیلن، یک لایه آلومینیم و دو لایه چسب می‌باشد و حدود 70 درصد وزن تتراپاک کاغذ است که بخشی از آن حاوی الیاف‌های بلند بوده و دارای ارزش بالایی می‌باشد.

به نقل از مهدی اکبری طراح و فناور این پروژه، طراحی و فرمولاسیون به دست‌آوردن این خمیر کاغذی کاملا بومی است و محصول نهایی به صورت کاغذهای مقوایی و پوشش‌های سقفی مستحکم ارائه می‌شود.

هادی منصوبی از اعضای این طرح با بیان اینکه این کاغذها استحکام بالایی دارند، افزود: این نوع کاغذهای مقوایی شکنندگی کمی داشته و از انعطاف‌پذیری مناسبی برخوردارند.

در حال حاضر میزان بازیافت بسته‌بندی‌های تتراپک در کشورهایی نظیر آمریکا، ژاپن، برزیل و آلمان حداکثر 30 درصد بوده و متاسفانه در کشور ما تاکنون هیچ بازیافتی برای آن طراحی و ساخته‌نشده‌است. چرا که به دلیل ساختار چند لایه و وجود پلی اتیلن در آن، عملیات بازیافت فرآیندی پیچیده و همراه با ظرافت‌های فراوان می‌باشد.

جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ضمن تبریک به تیم تتراپاک برای آنان آرزوی موفقیت روزافزون دارد.