جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ویترین علمی کشور

روز دوشنبه مورخ 22 خرداد ماه 1402 ارکان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با حضور ارزشمند رئیس دانشگاه شهید بهشتی به بحث و تبادل نظر در خصوص این رویداد علمی پرداختند.

ابتدا دکتر مودب – مدیر اجرایی جشنواره گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در 6 دوره گذشته از جشنواره پرداخت و ارائه نمود و یادآور شد که هدف اصلی جشنواره ترویج علم، هدایت ایده ها در جهت تجاری سازی و تولید محصول می باشد.

در ادامه دکتر غلامی – دبیر کمیته مدیریت و برنامه ریزی در خصوص آغاز به کار جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از ابتدای سال 96، نحوه تشکیل شورای سیاست گذاری، دبیران علمی هر دو گروه ایده پردازان و کسب و کارهای نوپا و همچنین فرآیند سامانه ثبت نامی جشنواره توضیحاتی را ارائه نمود.

دکتر شادی جمیلی نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه تخصیص اعتبار حمایتی پژوهشی به برگزیدگان جشنواره و چرخه نوآوری گروه شامل مرکز شتابدهی ماینتک و آکادمی آنسو را معرفی نمود.

رئیس دبیرخانه جشنواره خاطر نشان کرد: افراد و تیم های برگزیده به فراخور شرایط آنها در یکی از مراکز فوق دوره های پیش شتابدهی خود را پشت سر می گذارند و در صورت امکان، تیم های کسب و کاری جهت فرآیند سرمایه گذاری مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سپس مهندس جمیلی، جشنواره را ویترین علمی کشور دانست و به همکاری گسترده دانشگاه های مطرح کشور از جمله: تهران، شریف، شهید بهشتی و امیرکبیر در طی ادوار گذشته جشنواره اشاره نمود.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره نقش طلایه داران علوم پایه را در پررنگ تر شدن اهمیت این حوزه از علم حیاتی خواند و به منظور پیشرفت سریع تر در این مسیر، درخواست خود را مبنی بر استفاده از تجارب ریاست محترم دانشگاه شهید بهشتی مطرح نمود.

در پایان دکتر آقامیری ضمن ارزنده شمردن این فعالیت خیرخواهانه، موافقت خود را بابت حمایت از جشنواره و همکاری با آن اعلام نمود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی، پیشنهاد خود را مبنی بر “تمرکز جشنواره بر اطلاع رسانی گسترده تر” مطرح و در این راستا مقرر گردید طبق فرمایش  ایشان، جلسه ای مشترک مابین ارکان جشنواره و رئیس دانشکده رسانه برگزار و از تجارب آنها در زمینه اطلاع رسانی بیشتر این رویداد علمی بهره مند شویم.