توسعه همکاری‌های بین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و دانشگاه صنایع و معادن ایران

جلسه‌ی هم‌اندیشی سه‌جانبه ارکان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، گروه کسب و کارهای نوین آن و دانشگاه صنایع و معادن ایران در 28 بهمن‌ماه 1402 با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، رئیس دبیرخانه جشنواره، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آیرما، مدیرعامل گروه کسب‌وکارهای نوین آن، رئیس دانشگاه صنایع و معادن ایران و سایر اعضا در محل دبیرخانه دائمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار شد.

دکتر سروش مودب، دبیر اجرایی جشنواره به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام گرفته طی 7 سال گذشته جشنواره پرداختند و در ادامه به برنامه‌های آتی برای گسترش فعالیت‌ها اشاره‌ای داشتند.

دکتر مشکات اسدی مدیرعامل گروه آن نیز از اقدامات و فعالیت‌های آموزشی صورت‌گرفته برای مدیران صنایع در پایان انقلاب صنعتی چهارم گزارشی را ارائه نمودند.

دکتر علیرضا شجاعی در این جلسه با معرفی اقدامات دانشگاه صنایع و معادن، از ظرفیت‌های همکاری بین جشنواره و گروه کسب‌وکارهای نوین آن خبر دادند.

سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران به ارتباط بخش‌های مختلف چرخه نوآوری گروه صنعتی و معدنی زرین اشاره‌ای داشتند و بر لزوم انجام فعالیت‌های آموزشی تخصصی در بخش معادن و مدیران صنعتی تأکید نمودند و از ایجاد تقویم آموزشی در سال آتی خبر دادند.

وی از زمینه‌های ایجاد همکاری مانند برگزاری همایش، همفکری با جشنواره‌های دیگر از جمله حاتم، حضور در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و کنفرانس‌های سالانه انجمن‌ها و مشارکت و هم‌افزایی با فرهنگستان علوم و استفاده از ظرفیت فرهنگسراها نام بردند.

ایشان مجموعه‌ی پیشنهادات خود را برای ترویج علم مهم و کاربردی دانستند و تاکید کردند در راستای گسترش فعالیت‌های باشگاه ایده‌پردازان، پایگاه حل مسئله نیز ایجاد شود.

در ادامه مهندس ابراهیم جمیلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک و اقدامات انجام شده شامل ایجاد فضای پایلوت برای استارتاپ‌ها تأکید داشتند و فاصله بین دانشگاه و صنعت را یادآور شدند.

دکتر شادی جمیلی، رئیس دبیرخانه‌ی دائمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در این جلسه پس از معرفی اهداف و فعالیت‌های جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و باشگاه علوم پایه و فناوری یونسکو، از اجرای فعالیت‌های گسترده‌تر در سال‌ آتی خبر دادند.