تقویت باشگاه علوم پایه و فناوری در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی

به گزارش روابط عمومی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، جلسه‌ی هم‌اندیشی ثمانه یزدانی، معاون بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو ایران و دکتر امیرسعید کریمی، معاون مطالعاتی کمیسیون ملی یونسکو ایران با اعضای دبیرخانه‌ی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و باشگاه علوم پایه و فناوری یونسکو صبح روز یکشنبه 8 بهمن‌ماه 1402 در محل ساختمان کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

دکتر شادی جمیلی در ابتدای نشست و به‌منظور آشنایی با فعالیت‌های بنیاد علم و فناوری جمیلی، جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و باشگاه علوم پایه و فناوری یونسکو توضیحاتی ارائه نمودند.

 ایشان ضمن تشریح فرایند بخش بین‌الملل جشنواره و معرفی کمیته بین‌الملل، به ظرفیت‌های بین‌المللی همکاری‌های مشترک تأکید کردند.

ایشان در انتها پیشنهاد برگزاری کارگاه‌ها و صدور گواهی‌های مشترک را مطرح نمود.

شبنم اسدی، دبیر کمیته توسعه و نوآوری جشنواره در این نشست به معرفی رویکردهای ویژه در جشنواره‌های پیشین شامل کرونا و هوش مصنوعی پرداخت و از انتخاب حوزه‌ی محیط‌زیست برای هشتمین دوره از جشنواره خبر داد.

وی پیشنهاد تشکیل اتاق فکر باشگاه‌های ملی یونسکو در حوزه‌ی محیط‌زیست با محوریت باشگاه علوم پایه و فناوری یونسکو را مطرح کرد.

امین صادقی، دبیر کمیته تولید محتوا و رویدادهای جشنواره در این نشست ضمن معرفی رویدادهای مرتبط با ترویج علم برگزارشده‌ ذیل باشگاه علوم پایه و فناوری یونسکو به برگزاری رویدادهایی که هدف آن آگاه‌سازی عموم مردم جامعه است، تأکید کرد.

ثمانه یزدانی ضمن خوشامدگویی، فعالیت در حوزه‌ی محیط‌زیست، آگاه‌سازی عمومی و زنان را از اولویت‌های یونسکو نام بردند.

وی پیشنهاد کرد فعالیت‌‌های ذیل باشگاه علوم پایه و فناوری یونسکو به سمت رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی هدایت شود و این برنامه‌ها بتوانند تاحدامکان عمومی بودن خود برای جامعه هدف را حفظ کنند.

در انتها اعضای جلسه برای برقراری جلسات بعدی برای تعیین اهداف و برنامه‌های مشترک موافقت کردند.

این نشست با حضور ثمانه یزدانی معاون بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو ایران، دکتر امیرسعید کریمی معاون مطالعاتی کمیسیون ملی یونسکو ایران، دکتر شادی جمیلی رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره، شبنم اسدی، دبیر کمیته توسعه و نوآوری جشنواره و امین صادقی دبیر کمیته تولید محتوا و رویدادهای جشنواره برگزار شد.