انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

جلسه مشترک امضای تفاهم‌نامه در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای فناور از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش‌افزوده بالا و تأمین اعتبار تولید نمونه محصول و راهبری هسته‌های فناور بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران روز دوشنبه 2 بهمن ماه 1402 در محل بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار شد.

مهندس ابراهیم جمیلی در این جلسه، برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از سال 1396 را تلاشی در جهت حمایت از هسته‌های فناور و ایده‌پردازان جوان در حوزه علوم پایه دانست و بر ارتقای زیرساخت‌های علم و فناوری کشور تاکید کرد.

وی ایجاد بسته‌های حمایتی و تشویقی را دلیلی بر افزایش انگیزه جوانان فعال در هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و این حمایت‌ها را در جهت افزایش کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده قلمداد کرد.

رئیس هیئت‌امنای بنیاد علم و فناوری استفاده از خدمات صنعت برای شرکت‌های نوپا را فرصت طلایی برای هسته‌های نوآور دانست.

دکتر علم بیگی در این جلسه پارک را زیست‌بومی برای نوآوری و کارآفرینی دانستند که با تدوین و پیاده‌سازی زنجیرة ارزش و خلق ثروت برای صاحبان ایده، از افراد مستعد و صاحبان کسب‌وکارهای فناور و دانش‌بنیان حمایت می‌کند. در این مسیر ایده‌های ارائه شده تبدیل به کسب‌وکار شده و مسیر رشد و توسعه را طی می‌کند و خلق ثروت محقق می‌شود.

دکتر اسدی نیز از هدف‌گذاری تشکیل هسته‌های نوآور در انتهای سال 1402 به بیش از 2000 هسته خبر داد و افزود پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تمام تلاش خود را برای ایجاد فضایی مناسب برای ورود و رشد هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان خواهد داشت.

دکتر کمره‌ای در این نشست استفاده از ظرفیت بنیاد حامیان دانشگاه تهران و 20 واحد دانشگاهی آن را برای کمک به زیرساخت‌های مرتبط با توسعه فناوری و هسته‌های فناور ضروری دانستند و عملی‌شدن همکاری‌های مشترک تعریف شده در تفاهم‌نامه را پر اهمیت تلقی کردند.

در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امضا شد.

اعضای حاضر در جلسه شامل دکتر محمود کمره‌ای رئیس هیئت‌امنای بنیاد حامیان دانشگاه تهران، مهندس ابراهیم جمیلی رئیس هیئت‌امنای بنیاد علم و فناوری جمیلی، دکتر شادی جمیلی رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، دکتر سروش مؤدب مدیر اجرایی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، دکتر علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر ایرج اله دادی معاون توسعه و فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر امیر علم بیگی رئیس مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تهران، دکتر فاطمه صداقت فر معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تهران، و سایر همکاران بنیاد حامیان دانشگاه تهران و بنیاد علم و فناوری جمیلی بود.

انتهای خبر/