ایجاد تعامل و همکاری دو جانبه مابین دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و جشنواره

روز شنبه مورخ 1 مرداد ماه 1401 جلسه ای ما بین جناب آقای دکتر طاهر روشندل (ریاست محترم دانشکده مدیریت دانشگاه تهران) و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تشکیل گردید.

ابتدای جلسه، دکتر روشندل به معرفی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران پرداختند: این دانشکده در سال ۱۳۳۳ تأسیس شد و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف همچون مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، حسابداری و… دانشجو می‌پذیرد.

دانشکده مدیریت تحت عنوان مؤسسه علوم اداری در سال ۱۳۳۴ هجری شمسی فعالیت خود را آغاز نمود. از شهریور ۱۳۳۶ بنام «مؤسسه علوم اداری و بازرگانی» تغییر نام یافت. در سال ۱۳۴۳ با تصویب شورای دانشگاه و تأیید شورای مرکزی دانشگاه‌ها این مرکز علمی با تغییر نام به «دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی» به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود ادامه داد.

دانشکده مدیریت در سند استراتژیک خود، توسعه کیفی، بین‌المللی شدن و گسترش تعاملات با صنعت را در افق پیش روی خود، به عنوان اهداف اصلی تعریف نموده است .

 

هم اکنون نیز این دانشکده با دارا بودن نزدیک به ۷۲ عضو هیات علمی تمام‌وقت و 2400 دانشجو مشغول به فعالیت است.

همچنین از سال ۱۳۸۶ این دانشکده پذیرش دانشجو در دوره‌های آموزش مجازی را آغاز نموده و هم اینک نزدیک به ۲۰۰۰ دانشجو در مقطع‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در این دوره‌ها در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشکده مدیریت در پایان صحبت های خود، تشکیل بیناد حامیان دانشکده مدیریت (به ریاست آقای دکتر وارث) را جز ارکان اصلی در پیشرفت این دانشکده برشمرند.

سپس دکتر مودب، جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را معرفی نموده و گزارشی در خصوص ادوار گذشته، تعداد ایده های دریافتی، نحوه حمایت از برگزیدگان نهایی، منتورینگ و آموزش برگزیدگان توضیحاتی را ارائه نمودند و یادآور شدند که ششمین دوره از این رویداد علمی در سطح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد.

در بخش پایانی جلسه، خانم دکتر جمیلی در خصوص تغییر نام بنیاد نیکوکاری جمیلی به بنیاد علم و فناوری جمیلی توضیحاتی را ارائه نمودند. ایشان خاطر نشان کردند که کارآفرینان ایده های خلاق خود را با فرصت های بازار ترکیب کرده و این فعالیت مستمر را به یک فرصت کارآفرینانه تبدیل می کنند، در همین راستا چندی پیش بنیاد علم و فناوری جمیلی تاسیس شد.

در نهایت مقرر گردید: تفاهم  نامه ای جهت ایجاد تعامل و همکاری دو جانبه در بخش های مختلف از جمله بخش بین الملل و آموزش مباحث مدیریتی ما بین دانشکده و جشنواره منعقد گردد.

حاضرین جلسه:

دکتر طاهر روشندل (رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران)، دکتر شادی جمیلی (رئیس دبیرخانه دائمی)، دکتر غلامرضا کرمی (معاون آموزشی)، دکتر ایوب محمدیان (معاون دانشجویی)، دکتر عباس نرگسیان (معاون پژوهشی و فناوری)، دکتر دانیس خواجه‌ئیان (معاون بین الملل)، دکتر سروش مودب (مدیر اجرایی جشنواره) و دکتر منوچهر انصاری