هم افزایی جشنواره و مجتمع رعد در جهت حمایت از توان‌یابان

هم افزایی جشنواره و مجتمع رعد در جهت حمایت از توان‌یابان

در روز شنبه مورخ 18 تیر ماه 1401 جلسه ای با مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با حضور خانم دکتر آنت میناسیان (مدیرعامل استودیو آموزشی رعد)، خانم دکتر مشکوه اسدی (مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه تجارت الکترونیک خاورمیانه)، خانم دکتر شادی جمیلی (عضو هیات مدیره بنیاد علم و فناوری جمیلی) و آقای دکتر سروش مودب (مدیر اجرایی جشنواره) در دبیرخانه جشنواره برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر میناسیان در خصوص نحوه شکل گیری و فعالیت های صورت گرفته در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد توضیحاتی را بدین شرح ارائه نمودند:  رعد را اوایل دهه ۶۰ پایه‌گذاری کردیم. هرچند از ابتدا تلفیق آموزش‌های علمی کاربردی مورد توجه مسئولان قرار داشت، اما نبود امکان ادامه تحصیل معلولان جسمی ـ حرکتی در مراکز دانشگاهی، رعد را بر آن داشت تا نخستین مرکز دانشگاهی ویژه توان‌یابان کشور را در سال ۱۳۹۰ تأسیس کند.در مجتمع رعد علاوه بر آموزش فنی و حرفه‌ای خدمات  توانبخشی ( فیزیوتراپی، کاردرمانی)، مددکاری و مشاوره، کاریابی و اشتغال حمایتی نیز ارایه می شود. همچنین، ثبت رعد در سال ۱۳۷۷ توسط دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد(UNDPI) به‌عنوان یک سازمان غیردولتی (NGO) و کسب مقام مشورتی از شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل (Ecosoc) در سال ۱۳۹۳ زمینة مناسبی برای حضور رعد در عرصه‌های بین‌المللی و ارتقای سطح آموزش داخلی را فراهم کرده است.

ایشان یادآور شدند که کارآموزان رعد می توانند به صورت رایگان از تمامی خدمات و تسهیلات مجموعه استفاده کنند

در ادامه دکتر جمیلی به معرفی بنیاد جمیلی پرداختند: در ۱۳ آبان سال ۱۳۸۶ هجری شمسی پیکره اصلی ” بنیاد نیکوکاری جمیلی “در راستای گسترش احسان و نیکوکاری شکل گرفت. ایشان در ادامه خاطر نشان کردند که بعد از انجام تحقیقات میدانی به این نتیجه رسیدیم که بنیاد های علمی پشتوانه اصلی جشنواره های مشابه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در سطح جهانی هستند، در همین راستا چندی پیش بنیاد نیکوکاری جمیلی به بنیاد علم و فناوری جمیلی تغییر نام داد. تا بتوانیم از نخبگان و ایده های علمی جوانان حمایت کنیم .

سپس دکتر اسدی در خصوص ایجاد بستری جهت تعاملات آموزشی ، مشاوره ای و حمایتی دو مجموعه پیشنهاد دادند که در راستای آن حمایت ویژه ای از معلولین در بنیاد و جشنواره صورت پذیرد و نیز هر دو مجموعه در خصوص اطلاع رسانی برنامه ها و فعالیت های یکدیگر همکاری داشته باشند

در پایان دکتر مودب پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری رویداد های مشترک، نمایشگاه های مخصوص معلولین و برگزاری یک رویداد سرمایه گذاری با حضور معلولینی که کسب و کار دارند ارائه نمودند.

همچنین مقرر گردید در جهت ایجاد تعاملات بیشتر هر دو مجموعه پیشنهادات خود را به صورت مکتوب تهیه و در جلساتی بعدی فرآیندهای اجرایی آن را آماده نمایند