همکاری با دانشگاه و مدرسه کسب و کار گلرنگ با هدف شناسایی استعدادها

روز یکشنبه مورخ 18 تیر 1402 جلسه‌ای مشترک مابین ارکان جشنواره و دانشگاه گلرنگ برگزار گردید.

در ابتدای جلسه خانم دکتر جمیلی توضیحاتی در خصوص تاریخچه جشنواره و نحوه فعالیت آن توضیحاتی ارائه نمود.

رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره شکل‌گیری چرخه نوآوری که شامل جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، مرکز شتاب‌دهی ماینتک و گروه سرمایه‌گذاری “آن” می شود را نقطه عطفی در جهت پیشبرد هر چه بهتر اهداف این رویداد علمی دانست.

ایشان یکی از اهداف جشنواره را تربیت نیروی کار و اشتغال‌زایی بیان نمود.

در ادامه دکتر مودب در خصوص برگزاری نشست تخصصی جشنواره‌های برتر که برای اولین بار توسط جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار گردید؛ خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این نشست هم‌پوشانی فعالیت‌های جشنواره‌های برتر و همکاری و تعامل بیشتر در شناسایی هرچه بهتر استعداهای ملی و فراملی بود.

ایشان در ادامه بخشی از فعالیت‌های بین‌المللی جشنواره را از جمله: همکاری با کشورهای عضو اکو و اخذ مجوز فعالیت‌های بین المللی از دانشگاه تهران را تشریح نمود.

سپس دکتر امیران – رئیس دانشگاه گلرنگ در خصوص روند تاسیس این دانشگاه و گسترش فعالیت‌های مربوطه، تاسیس مدرسه کسب و کار، را ه‌اندازی واحد دیجیتال مارکتینگ و واحد سرمایه‌گذاری (VC) گلرنگ به نکاتی اشاره نمود.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد:”جایزه استارتاپی استاد فضلی” از سال 98 با هدف شناسایی استعدادها فعالیت خود را آغاز نموده است که اکنون تمرکز خود را بر روی طرح‌هایی که سطوح آمادگی (TRL) آنها بالای 5 است (یعنی دارای نمونه کامل و قابل ارائه در بازار است) قرار داده است.

وی در ادامه افزود: امور استارتاپی گروه به 2 بخش تقسیم شده است. بخش اول: جایزه، هسته‌های فناور و مرکز رشد که پیگیری آن بر عهده دانشگاه گلرنگ می باشد و بخش دوم: مرکز نوآوری گلرنگ است که به زودی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران استقرار خواهد یافت.

مهندس مولایی – مسئول مدرسه کسب و کار گلرنگ نیز به معرفی دوره‌هایی که توسط این مجموعه برگزار می گردد از جمله: MBA+، DBA+، دوره‌های رایگان مهارت‌های کارآفرینی برای دانش آموزان 12 تا 18 سال، دوره‌های توانمند سازی بانوان، دوره‌های هوش مصنوعی و دوره تجربه محور POST DBA را معرفی نمود.

در پایان جلسه دکتر امیران درخواست خود را مبنی بر همکاری جشنواره و مجموعه گلرنگ در چند زمینه از جمله: برگزاری رویدادهای مشترک، حمایت ایده‌پردازان دو مجموعه با هدف توسعه فعالیت‌های آن‌ها و همچنین گسترش فعالیت‌های هوش مصنوعی مطرح نمود و مقرر گردید تفاهم نامه‌ای تنظیم گردد و محورهای مشارکت در جلسات اجرایی بررسی و در اسرع وقت اجرایی شود.