چرا بزها از ترس غش می‌کنند؟ احتمالاً اصطلاح بزدل از اینجا سرچشمه می‌گیرد!

بزها گاهی از ترس نقش زمین می‌شوند.

.حرکت ناگهانی و غیرمنتظره تاب، باعث می‌شود تا بز برای لحظه‌ای از ترس نقش بر زمین شود. می‌توانید ابتدا ویدئو قرارگرفته در همین صفحه را ببینید و سپس به ادامه نوشته توجه کنید

بزی که در تصویر مشاهده می‌کنید «ریکی» نام دارد و در اوهایو زندگی می‌کند، هنگامی که ریکی با حرکت ناگهانی تاب در خانه خود مواجه شد، به طرز خنده‌داری از ترس به زمین افتاد و قادر به کنترل این حرکت ناگهانی نبود.

بزهایی که غش می‌کنند، به سوژه‌ای محبوب برای ویدئوهای اینترنتی پربازدید در یوتیوب تبدیل شده‌اند. در اجتماعات و گروه‌های بزرگ غش‌کردن بزها خنده‌دار به نظر می‌رسد و تنها درصورتی‌که بزها به طور ناگهانی از سطح بسیار بلندی بر روی زمین بیفتند، به آن‌ها آسیب وارد می‌شود.

اصطلاح صحیح برای نامیدن این نژاد خاص از دام، بزهای میوتونیک است. بااین‌حال، آن‌ها معمولاً با چندین نام دیگر مانند بزهای چوبی، بزهای غشی تِنِسی، بزهای پا سفت و بزهای عصبی نیز شناخته می‌شوند. این بزها نام خود را از یک بیماری ژنتیکی به نام میتونیا مادرزادی گرفته‌اند که منجر به سفت و منقبض شدن لحظه‌ای ماهیچه‌های آن‌ها در هنگام ترسیدن می‌شود.

بسیاری از حیواناتی که احساس ترس می‌کنند، تحت یک فرایند شیمیایی قرار می‌گیرند که واکنش “جنگ یا گریز” نام دارد. توضیح احتمالی برای غش‌کردن بزها در هنگام ترس، یک جهش ژنتیکی است که در دریافت یک ماده شیمیایی ضروری برای عملکرد ماهیچه‌های آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر به‌جای اینکه بزها به طور طبیعی واکنش نشان دهند، ماهیچه‌های آن‌ها به طور غیرارادی منقبض می‌شوند. باتوجه‌به اینکه میتونیا یک صفت اتوزومال مغلوب است، بزهای حاصل از آمیختگی با نژادهای دیگر معمولاً علائم غش را از خود نشان نمی‌دهند.

این نژاد خاص از بزها یکی از معدود گونه‌هایی است که بومی آمریکای شمالی است. همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، آنها بیشتر در تِنِسی و ایالت‌های همسایه در جنوب یافت می‌شوند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید