معرفی کتاب هوش خاموش اینترنت اشیاء؛ آینده هوش خاموش و اکوسیستم تکنولوژی؟

هوش خاموش کتابی درباره اینترنت اشیا است.

هوش خاموش کتابی درباره اینترنت اشیا است. دانیل کلمریت و دانیل اوبوفسکی در کتاب خود «آینده هوش خاموش و اکوسیستم تکنولوژی» با بررسی همگرایی قلمرو فیزیکی و مجازی راه را برای دستیابی به دستاوردهای چشمگیر هموار می‌کنند.

منظور از قلمرو فیزیکی طیف وسیعی از موجودات، از جمله خودروها، سازه‌ها، ماشین‌آلات مورداستفاده در صنایع، وسایل خانگی، تجهیزات پزشکی، دوچرخه‌ها، موجودات زنده و انسان‌ها است.

دستاوردهای حاصل از همگرایی قلمروی فیزیکی و مجازی شامل بازیابی اقلام گمشده یا دزدیده شده با استفاده از دستگاه‌های GPS، نظارت بر سلامت بیمار از طریق نصب حسگرهای کوچک روی بدن آن‌ها برای جلوگیری از حمله قلبی و توانایی نظارت بر دما و امنیت خانه از هر مکانی در سراسر جهان است.

دنیل کلمریت (Daniel Kellmereit)، مدیرعامل یک شرکت مشاوره‌ای موفق است. او نویسنده‌ی کتاب‌های بسیاری است  و ذهن تحلیل‌گر کارآمدی دارد.

دنیل اوبودوفسکی (Daniel Obodovski)، پروژه‌های  اینترنت اشیا بسیاری را در کوالکام که یک شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی آمریکایی است، رهبری کرده است و تجربۀ شغلی زیادی دارد. هر دو نویسندۀ این کتاب شبکۀ گسترده‌ای از افراد فعال در تکنولوژی/صنعت سیستم‌های اطلاعاتی و به ویژه اینترنت اشیا دارند.

هدف این کتاب کمک به مدیران اجرایی، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و افراد علاقه‌مند به اینترنت برای به‌دست‌آوردن درک عمیق‌تری از فرصت‌ها و چالش‌های ارائه شده توسط اینترنت اشیا است.

کتاب هوش خاموش با معرفی اینترنت به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما، به طور مؤثری این مفهوم پیچیده را قابل‌درک می‌کند و اطمینان می‌دهد که خوانندگان نیز می‌توانند اهمیت آن را درک کنند.

همچنین این کتاب به بررسی تأثیرات آشکار و پنهان این فناوری بر زندگی روزمره و همچنین راهبردهایی برای استفاده از این اصول، جهت پیشرفت در زندگی می‌پردازد.

در کتاب هوش خاموش اینترنت اشیاء، مصاحبه با  بیش از 30 پیشکسوت صنعت و متخصص که به طور فعال از اینترنت برای رشد کسب‌وکارها استفاده کرده‌اند و بینش‌های ارزشمندی در مورد ابزارها و دستگاه‌های اینترنتی در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

در آخر خوانندگان و علاقه‌مندان به این حوزه با مطالعه این کتاب، با تکنیک‌های متعددی که شرکت‌های مختلف از قابلیت‌های اینترنت برای اعتلای کسب‌وکار خود استفاده کرده‌اند نیز آشنا خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید