گسترش فعالیت های منطقه ای در بُعد بین الملل جشنواره

گسترش فعالیت های منطقه ای در بُعد بین الملل جشنواره

روز چهارشنبه مورخ 11 آبان 1401 جلسه ای مابین برخی ارکان جشنواره، ECOSF پاکستان و BRISECC چین به صورت آنلاین و با هدف رایزنی در خصوص مسائل بین الملل جشنواره برگزار گردید.

ابتدا خانم علیمردانی توضیحاتی در خصوص جشنواره و فعالیت های بین المللی آن از جمله همکاری با موسسه اکو و تاسیس باشگاه علوم پایه و تکنولوژی یونسکو ارائه نمود.

سپس خانم یانگ فنگ به معرفی موسسه BRISECC چین بدین شرح پرداخت:

این کمیته در سال 2018 تاسیس شده است. در سالهای گذشته عمده تمرکز ما بر روی نوجوانان در بازه سنی 18-12 سال و در سطح ملی بود ولی در حال حاضر بر تقویت بُعد بین المللی نیز توجه ویژه ای داریم.

BRISECC 4 پنل کاری دارد:

  1. پنل رویدادهای آموزش علوم به نوجوانان که با هدف هدایت اعضا، نوجوانان و جوانان در جهت گسترش ارتباطات با سایر افراد شرکت کننده در رویدادها و مسابقات علمی طراحی شده است.
  2. پنل توسعه مدرسین علوم، که به منظور افزایش مهارت های حرفه ای مدرسان علوم تشکیل گردیده است.
  3. پنل منابع آموزش علوم: این پنل عمدتا بر اشتراک گذاری منابع آموزشی متمرکز است و همچنین کشورهای عضو را در جهت توسعه و ترویج این منابع در کشورهای خود راهنمایی می نماید. از جمله فعالیت های این پنل، مرکز مجازی – علمی با نام «کنسرسیوم آموزش علوم بین المللی کمربند و جاده» است که شامل بیش از 600 ویدئو، فایل های صوتی و … برای افراد در سراسر جهان می باشد.
  4. پنل اطلاعات عمدتا بر اطلاع رسانی متمرکز است و در راستای معرفی پنل سوم تشکیل گردیده است.

از دیگر فعالیت های این مجموعه می توان به گزینش و اعزام افراد برای المپیادهای جهانی فیزیک، ریاضی و …، برگزاری رویداد «روز ملی علم» به مدت یک هفته و با هدف مردمی سازی علم در سراسر چین اشاره نمود

لازم به ذکر است که ریاست مجموعه بر عهده آقای Dato Lee Yee Cheong از کشور مالزی می باشد

در پایان خانم فنگ در راستای همکاری دوجانبه در زمینه BRISECC و CYSCC و برنامه های بین المللی exchange با جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان اعلام موافقت نمود و همچنین آقای رهار تمایل بنیاد علمی اکو را در راستای فعالیت گوناگون علمی با جشنواره ابراز کرد.

خانم یانگ فنگ – معاون دایرکتور ارتباطات و همکاری درCYSC  (مرکز علوم کودکان و جوانان CAST، انجمن علم و فناوری چین)، آقای غلام عباس رهار – دستیار دایرکتور (ادمین و برنامه ها)، بنیاد علمی اکو (ECOSF)، آقای دکتر ساری (دبیر علمی جشنواره)، خانم دکتر ملک، خانم دکتر محمدی پناه (دبیر کمیته بین الملل)، آقای دکتر مودب (مدیر اجرایی جشنواره) و خانم علیمردانی از اعضای حاضر در این جلسه بودند.