گسترش علم از جمله رسالت‌های یونسکو در آموزش عالی است

گسترش علم از جمله رسالت‌های یونسکو در آموزش عالی است

نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، روز دوشنبه مورخ ۲ آبان ۱۴۰۱ در دفتر دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، برگزار شد، علی‌اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، درباره بهره‌مندی از تجارب موفق یونسکو در مسیر بین‌المللی‌سازی این جشنواره و افزایش بهره‌وری آن پیشنهاداتی ارائه کرد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌هایی از این دست، جشنواره دانشمندان و اندیشمندان جوان را هم‌راستا با رسالت‌های یونسکو در حوزه آموزش عالی برشمرد و خواستار معرفی نماینده‌ای از جشنواره به کمیسیون ملی یونسکو در جهت گسترش تعاملات دوجانبه برای برگزاری جشنواره در سطح بین‌الملل شد.

مهندس جمیلی، ضمن معرفی بنیاد نیکوکاری جمیلی و هدف از تاسیس آن، خاطرنشان کرد: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از شش سال پیش و در راستای اهداف بنیاد، فعالیت خود را به‌شکل انحصاری در حوزه علوم پایه آغاز کرده است و به همین منظور مطالعات گسترده‌ای بر روی جشنواره‌های مشابه در دنیا انجام داده که با توجه به پشتوانه اصلی این نوع رویدادهای دانش‌محور در دنیا که بنیادهای علمی هستند؛ بنیاد نیکوکاری جمیلی با تغییر اساسنامه و طی کردن مسیر قانونی، به بنیاد علم و فناوری جمیلی تغییر نام داده است.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان اظهار داشت: هدف اصلی این بنیاد حمایت از گسترش دانش در سطح ملی و بین‌المللی و استفاده درست از ظرفیت‌های دانشگاه‌های برتر کشور در مقام حامیان بنیادی و معنوی در کنار این جشنواره است.

دکتر صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم نیز هدف اصلی این جشنواره را ایجاد انگیزه و امید در جوانان ایران بیان کرد. وی گزارشی در خصوص برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در محل وزارت علوم، ارائه کرد و چشم‌انداز این رویداد علمی را همه‌گیری علم و فناوری دانست.

سپس دکتر شادی جمیلی – رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره، وجه تمایز جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را با سایر جشنواره‌ها، حمایت و پشتیبانی برگزیدگان این رویداد علمی تا مرحله تجاری‌سازی دانست.

در پایان جلسه، دکتر مؤدب – مدیر اجرایی جشنواره، درباره تمامی ابعاد جشنواره شامل روند ثبت ایده، داوری ایده‌ها و همچنین چگونگی برگزاری مراسم اختتامیه توضیحاتی را ارائه نمود.

لازم به ذکر است که در این نشست ، اکبر یوسفی، معاون اجرایی، ثمانه یزدانی، معاون بین‌الملل و سرپرست گروه علوم اجتماعی، سحر احمدی‌زاده مدیر گروه علوم، هدی زارع، مشاور علمی و حسن معتمدی، مشاور مالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران حضور داشتند.