موسس گوگل؛ دهمین فرد ثروتمند جهان

حرکت مهاجر روس به مقصد ثروت

برین در مسکو به دنیا آمد و بعد از 6 سال به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد. سرگی سال ۱۹۹۳ مدرک کارشناسی خود را در دو رشته علوم کامپیوتر و ریاضیات از دانشگاه مریلند و سال ۱۹۹۵ مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت نمود. مدرک افتخاری “MBA” از “Instituto de Empresa Business School”  نیز یکی از مدارک دیگر سرگی برین است. کمی بعد برین در دوره دکترا خود در دانشگاه استنفورد با لری پیج (هفتمین فرد ثروتمند جهان در سال 2021) آشنا شد و بعد از مدت کوتاهی به دوست‌هایی صمیمی تبدیل شدند.

از مقاله تا موتور جستجوی

لری و سرگی با هم‌فکری یکدیگر و ترکیب ایده‌های خلاقانه خود، تحقیقات‌شان را از خوابگاه دانشجویی و با کامپیوترهای ارزان آغاز کردند و پس از آنکه پروژه‌شان با سرعت خیلی زیادی پیش رفت، آن را بر روی سرور وب سایت دانشگاه استنفورد امتحان کردند و به همین سادگی موفق شدند مقاله‎ای ساده را به یک موتور جستجوی اینترنتی تبدیل کنند.

دهمین فرد ثروتمند جهان در سال 2021

به این ترتیب موتور جستجوی گوگل در سال 1996 توسط لری ‌پیج و سرگی ‌برین، دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا استارت خورد و در سال 1998 به طور رسمی راه اندازی شد. سرگی برین، مالک شرکت‌های گروپو کارسو، آمریکا موویل، تلمکس، سانبورنز و تل‌سل و دهمین فرد ثروتمند دنیاست.

این نوشته در Biography ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.