معرفی کتاب «صفر به یک»

نویسنده: پیتر تیل

مخاطبین: این کتاب برای افرادی که در حوزه استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند معرفی می‌شود.

معرفی کتاب

صفر به یک نوشته پیتر تیل بنیانگذار شرکت PayPal و یکی از نخستین سرمایه‌گذاران فیسبوک است. این کتاب به بیان نکاتی در مورد استارتاپ‌ها می‌پردازد. پیتر پتل کارآفرین موفقی است که کارهای زیادی انجام داده و در این کتاب شرح می‌دهد که چگونه شرکت‌های بزرگ از هیچ متولد می‌شوند. کتاب صفر به یک بین کارآفرینان و استارتاپ‌ها بسیار محبوب است. مجله فوربز گفته خواندن این کتاب به شما احساس قدرت فرابشری می‌دهد.

موفقیت کتاب از لحاظ شهرت

صفر به یک از زمان انتشار همواره در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه نوآوری، کارآفرینی و استارتاپ‌ها بوده است و اغلب در دسته‌ی «کتاب‌هایی که حتما باید مطالعه کرد» قرار می‌گیرد.

تولید ثروت

پیتر تیل که خود بیش از ۲.۲ میلیارد دلار ثروت دارد، مسیر تاریخی تولید ثروت و رابطه آن با نوآوری را در کتابش به خوبی تشریح می‌کند. در این کتاب هم‌چنین درباره ماهیت رقابت، تولید محصول و سرمایه‌گذاری و اهمیت داشتن تیم خوب حرف می‌زند.

مارک زاکربرگ، خالق و مدیرعامل فیسبوک درباره این کتاب می‌گوید: «این کتاب، ایده‌هایی کاملا نو و ارزشمند در زمینه چگونگی خلق ارزش در دنیای فعلی ارائه می‌نماید.»

ایلان ماسک، خالق و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس نیز در خصوص کتاب می‌گوید: «پیتر تیل خالق چندین شرکت نوآوری و تغییردهنده بازی است. صفر به یک به ما می‌گوید که او چگونه اینکار را کرده است.»

بخشی از کتاب صفر به یک

تقلید از یک الگو آسانتر از خلق چیزی نو است. انجام دادن کاری که می‌دانیم چگونه آن را انجام دهیم، جهان را از 1 به n می‌برد و چیزی آشنا به آن خواهد افزود. اما هرگاه چیزی نو خلق می‌کنیم، از «صفر به یک» می‌رویم. عمل خلق، منحصر به فرد است، همانند خلق کردن چیزی بااهمیت! و نتیجه چیزی تازه و غریب است.