خیّر دانشگاه تهران استاد نمونه جشن علوم فرانسه شد

دکتر سیامک یاسمی خیر و حامی دانشگاه تهران و عضو ‌هیئت علمی دانشکدگان علوم به عنوان استاد نمونه در جشن علوم فرانسه در سال 2021 انتخاب شد.

دکتر سیامک یاسمی خیر گرانقدر دانشگاه تهران و استاد دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر پردیس علوم، هم‌زمان با سی‌امین سالگرد برگزاری جشن علوم فرانسه در سال 2021، مفتخر به کسب عنوان «استاد نمونه» شد.

ایشان هم‌چنین کمیته داوران بخش ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و به سمت معاون پژوهشی پردیس علوم منصوب می‌باشند.

دکتر سیامک یاسمی، که پیش از این موفق به کسب افتخاراتی چون دریافت عنوان اولین ریاضیدان ایرانی و عضو دائمی فرهنگستان علوم جهان (The World Academy of Science) شده‌بود، در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان نیز قرار دارد و در سال 2019 نشان نخل آکادمیک فرانسه را نیز دریافت کرد.

استاد یاسمی در سال‌های گذشته برای بازسازی و تجهیز آمفی‌تئاتر دانشكده ریاضی پردیس‌علوم دانشگاه تهران مبلغ ۳۰ میلیون تومان از محل جایزه دریافتی خود از بیست و دومین جشنواره خوارزمی اهداء کرده‌‌بود.

هم‌چنین این خیر بزرگوار و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در سال 2021 به عضویت دائم کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) نائل آمده‌بود.

لازم به ذکر است که وزارت علوم فرانسه سالانه جشنی را با عنوان جشن علوم The feta da last science یا celebration of science با هدف معرفی کشفیات علوم در جهان برگزار می‌کند و معیار انتخاب محققان برگزیده در این جشن، بر اساس میزان اثرگذاری آن‌ها در حوزه علم است.