جلسه تقدیر از ارکان جشنواره قرن

جلسه تقدیر از ارکان جشنواره قرن

با په پایان رسیدن پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان (جشنواره قرن) در تاریخ 09 آذرماه ،1400 روز یکشنبه 22 آذرماه 1400 جلسه‌ای با حضور مهندس ابراهیم جمیلی (رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره)، دکتر محمود کمره‌ای (رئیس جشنواره)، دکتر حمیدرضا مشفق (دبیر جشنواره)، دکتر ناصر غلامی (دبیر کمیته مدیریت و برنامه‌ریزی)، دکتر محمدرضا زالی (دبیر کسب و کار)، سرکار خانم دکتر فاطمه محمدی‌پناه (دبیر کمیته بین‌الملل)، مهندس سروش مودب (دبیر کمیته کسب و کار)، سرکار خانم دکتر شادی جمیلی (رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره)، دکتر احسان مصطفوی (رئیس کمیته داوران بخش کرونا) دکتر رضا محمد کاظمی داور اصلی بخش کسب و کار نوپا)، دکتر محمد عزیزی (داور اصلی بخش کسب و کار نوپا)، مهشاد منوچهری (دبیر کمیته اجرایی)، ندا بهشتی (دبیر کمیته پشتیبانی از برگزیدگان و ایده‌پردازان)، سپیده امینی (دبیر کمیته روابط عمومی)، کلثوم محمودی (دبیر کمیته تولید محتوا)، شبنم اسدی (دبیر کمیته رسانه) و کوروش اسدی (مسئول سایت جشنواره) در محل دبیرخانه جشنواره برگزار شد.

این جشنواره که با همراهی جمع کثیری از اساتید، متخصصین، اندیشمندان و نخبگان آموزش عالي کشور به صورت رويدادي ساليانه برگزار می‌شود، در آستانه‌ی ششمین سال خود در تلاش است با رونق بخشیدن به فضای ابتکار و انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی ایده‌های برگزیده و تسهیل مسیر حرکت آن‌ها به‌منظور رسیدن به محصولی دانش‌بنیان و تکمیل چرخه نوآوری گام‌هاي موثرتري بردارد.
جلسه با پخش کلیپ گزارش تصویری اختتامیه جشنواره آغاز گردید.
در ابتدای جلسه، دکتر ناصر غلامی ضمن خوشآمدگویی به حاضرین جلسه، از اساتید حاضر در جلسه، درخواست نمود که پیشنهادات خود را برای بهبود روند جشنواره ششم بیان نمایند.


در ادامه ابراهیم جمیلی ضمن تشکر از زحمات ارکان جشنواره بیان نمود: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، جشنواره‌ای علمی است و شخصیت و هویتی مستقل دارد
و درخواست نمود که هر یک از افراد نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص جشنواره اعلام نمایند.
وی در ادامه جلسه گام‌های پیشبرد در جهت بین‌المللی شدن جشنواره را مطرح نمود.
جمیلی به نقش مهم علوم‌پایه در زندگی بشر اشاره نمود و پیشنهاد کرد در سال 2022 که سال علوم‌پایه می‌باشد برنامه‌هایی در این خصوص برای استان‌ها در نظر گرفته شود
و تمرکز بیش‌تری در استان‌های کشور در جهت پیشرفت علوم‌پایه در نظر گرفته‌شود.

ایشان تاکید نمود جشنواره ششم با همراهی دانشکده‌های علوم‌پایه سراسر کشور برگزار خواهد شد.
در ادامه وی به اهمیت اساتید نمونه جوان برگزیده جشنواره اشاره نمود و به معرفی بیش‌تر آن‌ها تاکید نمود.
وی مطالبی را در خصوص باشگاه ایده تا کسب و کار جشنواره بیان کرد و به باشگاه علم و تکنولوژی یونسکو که توسط جشنواره تحقق خواهد یافت اشاره نمود.

در ادامه جلسه، دکتر کمره‌ای از توجه مهندس جمیلی در خصوص توسعه کمی و کیفی جشنواره تقدیر نمود.
ایشان افزود: جشنواره از لحاظ ابعاد رسانه‌ای در مسیر خوبی قرار ندارد و برای سال آینده باید برخی از شبکه‌های تلویزیونی این جشنواره را پوشش دهند و افراد برگزیده را معرفی نمایند.وی پیشنهاد نمود که در خصوص حوزه‌های علوم‌پایه در جشنواره ششم از استان‌ها نیز کمک گرفته شود.

محمود کمره‌ای در پایان، از آمادگی بنیاد حامیان دانشگاه تهران برای پیشبرد هر چه بهتر جشنواره خبر داد و هم‌چنین حرکت جشنواره در جهت بین‌المللی شدن را موثر دانست.حمیدرضا مشفق ضمن تشکر از برگزاری چنین جشنواره ای، تاکید نمود که یک بررسی آماری از روند پیشبرد ایده‌های برگزیدگان در اداوار گذشته جشنواره تاکنون صورت پذیرد.
وی افزود از افراد ایده‌پرداز درخواست شود که جشنواره را نقد نمایند، تا بتوان از این انتقادات در جهت توسعه و پیشرفت هرچه بهتر جشنواره استفاده کرد.

ایشان پیشنهاداتی را نیز در خصوص نحوه انتخاب اساتید جوان برای جشنواره ششم ارائه نمود.
دبیر جشنواره در ادامه تصریح نمود انجمن‌های دانشجویی مسیر مناسبی برای جشنواره خواهند بود و در این مسیر می‌توان از دانشگاه‌های علوم‌پایه کشور نیز درخواست همکاری داشت.
مشفق در خصوص سال علوم‌پایه پیشنهاد نمود، موزه‌های علم و آزمایشگاه‌هایی را باید در جهت آشنایی مردم با علوم‌پایه راه‌اندازی کرد و به این منظور می‌توان آموزش را از معلمان
و مدارس شروع کرد.


احسان مصطفوی تصریح کرد که یک کار تحقیقاتی و یک مطالعه کیفی در جهت بهبود جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان صورت پذیرد.
وی در پایان سخنان خود، پیشنهاد نمود در جشنواره‌های بعدی جایزه‌ای را به تجلیل از یک شخصیت بزرگ علمی اختصاص دهید؛ که می تواند در راستای متفاوت کردن جشنواره و تبلیغ رسانه‌ای آن نقش موثری را ایفا نماید.محمد عزیزی نیز مطالبی را در خصوص پخش فیلم‌های جشنواره در شبکه‌های اجتماعی از جمله آپارات بیان نمود و افزود: از افراد برگزیده درخواست شود که حامی جشنواره باشند.
در ادامه جلسه، فاطمه محمدی پناه تاکید نمود که بخشی از اعتبار حمایتی زمانی به برگزیدگان اختصاص یابد، که ایده‌های خود را به مرحله مناسبی برسانند و در جهت معرفی جشنواره تلاش نمایند.

وی در خصوص بین‌المللی شدن جشنواره نیز پیشنهاد کرد که در سال گرامی‌داشت علوم‌پایه،

پروپوزالی تهیه شده و در رویدادهای بین‌المللی مرتبط با جشنواره منتشر شود.

رضا محمد کاظمی نکاتی را در جهت پیشبرد فعالیت جشنواره و ارتباط با ایرانیان خارج از کشور مطرح نمود.در پایان جلسه، ابراهیم جمیلی به بورسیه دانشجویان دکتری و المپیادی علوم‌پایه کشور از طرف بنیاد نیکوکاری جمیلی اشاره نمود.هم‌چنین از حاضرین در جلسه درخواست نمود که افرادی را از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در جهت ارتقای جشنواره به دبیرخانه معرفی نمایند.

این جلسه که با هدف تقدیر و بررسی کیفیت و نحوه برگزاری جشنواره پنجم برگزار شد، در حالی به پایان رسید که مهندس ابراهیم جمیلی با اهدای لوح، از هریک از ارکان جشنواره، اعضای کمیته‌ها، برخی از داوران و تیم اجرائی جشنواره تقدیر به عمل آورد.