انواع آزمون‌های شخصیت ‌شناسی

آزمونهای شخصیت شناسی

اولین قدم در تیم سازی این است که خودتان را بشناسید. توانمندی و مهارت های خود را بدانید و به این آگاهی برسید که در مواجهه با چالش ها و مشکلات چه عکس العملی دارید. عملکرد شما در چه محیط هایی بیشتر است. توانایی همکاری با چه تیپ افرادی را دارید. پس از اینکه به شناخت نسبی از خود پی بردید می توانید در انتخاب اعضای تیم تان موفق تر عمل کنید. برای پی بردن به این موارد آزمونهایی برای شخصیت ‌شناسی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

1- تست شخصیت شناسی MBTI

آیا می خواهید تیپ شخصیتی خود را بفهمید؟ بوسیله این آزمون می توانید تیپ شخصیتی خود را بر مبنای تئوری شخصیت مایرز و بریگز تعیین کنید. برون‌گرا هستید یا درون‌گرا، شمی هستید یا حسی، فکری هستید یا احساسی، ملاحظه کننده هستید یا داوری‌کننده ؟

2- تست شخصیت ‌شناسی هالند

در این آزمون می‌توانید تیپ شخصیتی خود را از بین تیپ‌های شخصیتی واقع‌گرا، جستجوگر، متهور، اجتماعی، هنری و سنتی پیدا کنید.

3- تست هوش چندگانه گاردنر

آیامی دانید هوش انسان فقظ محدود به  IQ و EQ  نمی‌باشد؟ آیا می‌دانید انسان دارای هوش‌های مختلفی است؟ با کمک این تست انواع هوش های خود را بسنجید.

4- تست سنجش خلاقیت تورنس

داشتن خلاقیت یکی از قوی‌ترین ابزار برای رسیدن به موفقیت است. به کمک این آزمون می‌توانید عوامل تشکیل‌دهنده خلاقیت را شناخته و میزان آنها را در خودتان بسنجید.

5- تست سنجش هوش هیجانی

هوش هیجانی نوعی استعداد عاطفی است که قدرت درک و توان واکنش اثربخش افراد را در روابط اجتماعی و تعاملات روانی و عاطفی می‌سنجد. آیا می‌دانید هوش هیجانی شما چقدر است؟

6- تست تعیین سبک تفکر

آیا می‌دانید افراد دارای سبک تفکر متفاوتی هستند ؟ آیا می‌دانید سبک تفکر شما چیست ؟

7- تست برتری نیم‌کره‌های مغزی

هر نیم‌کره مغز انسان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که میزان بهره‌گیری از هر یک در رفتار انسان‌ها تاثیرگذار است. شما بیشتر از کدام نیم‌کره مغز خود استفاده می کنید؟

8- تست ابعاد موفقيت پاركر و كازماير

آیا در زندگی خود موفق هستید؟ چه عواملی تعیین کننده میزان موفقیت شما هستند؟

9- تست سنجش افسردگی، اضطراب و استرس

آیا بیشتر مواقع نگران و غمگین هستید؟ احساس خوبی نسبت به زنذگی خود ندارید ؟ و… به کمک این تست میزان استرس، اضطراب و احتمالا افسردگی خود را بستجید.

10- تست هوش معنوی

آیا می دانید علاوه بر IQ وEQ انسان ها به طور خاص هوش دیگری به نام هوش معنوی دارند؟ می خواهید بدانید هوش معنوی شما چقدر است ؟

11- تست هوش اخلاقی

آیا می دانید هوش اخلاقی چیست؟ هوش اخلاقی چقدر در موفقیت شما موثر است؟

12- تست فرسودگی شغلی مسلش

چقدر از وضعیت شغلی خودتان راضی هستید؟ صبح ها با علاقه برای رفتن به سرکار بیدار می‌شوید یا از روی اجبار؟ محیط کار برایتان غیرقابل تحمل است یا خیر؟

13- تست سنجش ویژگی‌های کارآفرینانه

آیا دوست دارید کسب و کار خودتان را به راه انداخته و کارآفرین شوید؟ فکر می کنید ویژگی‌های لازم برای کارآفرینی را دارید؟

14- تست سنجش عزت نفس کوپر اسمیت

آیا می‌دانید چقدر عزت نفس دارید؟ در سطح پایین، متوسط یا قوی؟