تجاری‌سازی، مقصد نهایی برگزیدگان جشنواره قرن

جلسه «هم اندیشی داوران جشنواره قرن» روز یکشنبه 17 مرداد 1400 با حضور داوران علمی جشنواره قرن آقایان (علیرضا ساری، علی کنعانیان، پیمان صالحی، بهمن زینلی، محمد گنج تابش، احسان مصطفوی)، ناصر غلامی و شادی جمیلی با هدف هم اندیشی در خصوص نحوه داوری پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و معرفی علیرضا ساری به عنوان دبیر علمی این دوره از جشنواره برگزار شد.

شادی جمیلی جلسه را با یاد و خاطر زنده یاد دکتر قوام‌الدین زاهدی آغاز نمود و در ادامه به بررسی تفاوت‌های این دوره از جشنواره و اضافه شدن «هوش مصنوعی» و لزوم داوری و بررسی دقیق در این حوزه به عنوان تاکید ویژه جشنواره قرن اشاره نمود.

در ادامه علیرضا ساری از اهتمام به اطلاع‌رسانی گسترده جشنواره قرن به عنوان اولویت این روزهای پنجمین دوره از جشنواره گفت و افزایش مکاتبات جشنواره با جوامع علمی را گامی مهم در راستای تحقق این مهم خواند.

پیمان صالحی نیز استعدادیابی، ایجاد انگیزه در جوانان و معرفی آن‌ها به نهادهای متولی علم و فناوری کشور را از جمله اهداف و اقدامات مهم جشنواره برشمرد و افزود: «بایستی با تمام قوا در راستای تجاری‌سازی ایده‌های برگزیدگان تلاش نمائیم و مطابق ادوار گذشته تا آخرین مرحله و با حمایت علمی و اعتباری در کنار منتخبین جشنواره بمانیم. نکته قابل توجه این است که افراد برگزیده می‌بایست از RTL با حداقل نمره بالای 4 بهره‌مند باشند.»

محمد گنج تابش نیز اعلام دلایل عدم پذیرش ایده‌های سایر ایده‌پردازان و آگاه‌سازی ایشان از عدم انتخاب‌شان را گامی مهم در جهت ممانعت از ایجاد یاس و بی انگیزگی در شرکت‌کنندگان خواند.

در پایان، هریک از داوران حاضر در جلسه در خصوص نحوه ارزیابی، برنامه‌ریزی و رویکردهای خود جهت سنجش هرچه بهتر ایده‌های جشنواره قرن توضیحاتی را مطرح نمودند.