جلسه کمیته داوران چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

جلسه کمیته داوران 99

جلسه کمیته داوران چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان روز دوشنبه مورخ 14 مهرماه 1399 با حضور (دکتر کمره‌ای، دکتر نیکنام، دکتر زاهدی، دکتر زالی، دکتر غلامی، مهندس مؤدب، دکتر شادی جمیلی و دکتر فاطمه محمدی‌پناه) و همچنین داوران علمی کسب و کار (دکتر زینلی، دکتر کنعانیان، دکتر حجازی، دکتر محمدکاظمی، دکتر کریمی، دکتر آقاجانی، دکتر رکنی، دکتر فرجادیان، دکتر پروین برادران و دکتر راحله میلادی) به صورت غیرحضوری برگزار گردید.

پس از پخش تلاوت قرآن کریم و سرود ملی، جلسه با پخش تیزر چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از سوی جناب آقای دکتر غلامی (دبیر کمیته مدیریت و برنامه‌ریزی جشنواره) آغاز گردید.

در ادامه جلسه جناب آقای دکتر زاهدی (دبیر علمی جشنواره) از دریافت بیش از 180 ایده در چهارمین جشنواره تا به امروز خبر دادند و افزودند، امکان استفاده از پرتال داوری جشنواره، اجرای امور مربوط به این بخش را در چهارمین دوره این رویداد علمی سهل و سریع‌تر نموده‌است.

دکتر زاهدی هم‌چنین مواردی را در خصوص طرح‌های دریافتی به مرحله داوری کسب و کار، پس از تأیید داوری علمی و امتیازبندی مطرح نمودند.

سرکار خانم دکتر فاطمه محمدی‌پناه در خصوص شیوه تکمیل فرم ارزیابی داوران و داوری بر اساس شایستگی طرح‌های ارسالی از نظر علمی و نیز اولویت امکان تجاری‌سازی و تبدیل ایده به کسب و کار موضوعاتی را مطرح نمودند و در ادامه به امکان تکمیل ایده‌های صرفاً تئوریک اما مستعد، به کمک راهنمایی‌های داوران و قابلیت بارگذاری مجدد آن در سایت جشنواره نیز اشاره کردند.

جلسه کمیته داوران

در ادامه، جناب آقای دکتر محمدرضا زالی (دبیر کمیته کسب و کار جشنواره)، ایده‌پردازان، تیم با پتانسیل رشد و کسب و کارهای نوپا را 3 گروه اصلی ارزیابی این رویداد دانستند و بر لزوم ارائه MVP و بیزنس مدل توسط هر یک از گروه‌های شرکت کننده، جهت کسب تأیید اولیه از سوی داوران بخش کسب و کار تأکید کردند. به گفته دکتر زالی از میان بیش از 180 ایده دریافتی این دوره تا کنون 6 ایده مربوط به بخش استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا می‌باشد.

جناب آقای مهندس مودب (مدیر اجرائی جشنواره) نیز در رابطه با دسترسی داوران این دوره به پرتال ثبت‌نامی موضوعاتی را مطرح نمودند.

در ادامه، سرکار خانم دکتر شادی جمیلی (رئیس دبیرخانه دائمی جشنواره) ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با جوایز جشنواره چهارم، درخواست خود را در خصوص معرفی اساتید برتر جوان به داوران اعلام نمودند.

جناب آقای دکتر نیکنام، ضمن تشکر و قدردانی از عوامل جشنواره، روند پیش‌رو را مثبت اعلام کردند.

باقی حضار نیز در ادامه به شرح پیشنهادات خود در خصوص داوری دقیق و منظم این دوره از جشنواره پرداختند.

در پایان، دکتر کمره‌ای (رئیس جشنواره) موارد پیشنهادی در جلسه را جمع‌بندی کرده و ضمن تشکر از تیم داوری علمی کسب و کار، خواستار اعلام نتایج داوری در اسرع وقت شدند.