تکنولوژی های جدید و باورنکردنی و موقعیت های شغلی آنها (بخش دوم)

تکنولوژی های جدید و باورنکردنی و موقعیت های شغلی آنها (بخش دوم)

5- محاسبات لبه یا  Edge computing

همانطور که مقدار داده هایی که ما در حال انجام آن هستیم، همچنان افزایش می یابد، ما در بعضی موارد نقاط ضعف رایانش ابری را شناخته ایم. محاسبات لبه برای کمک به حل برخی از این مشکلات به عنوان راهی برای دور زدن تأخیر ناشی از محاسبات ابری و انتقال داده ها به مرکز داده برای پردازش، طراحی شده است. اگر شما می خواهید، نزدیک تر به جایی که محاسبات نیاز دارد اتفاق می افتد باشید، این شرایطی که شما می خواهید، می تواند “بر روی لبه” وجود داشته باشد.

به همین دلیل، محاسبات لبه می تواند ِ برای پردازش داده های حساس در مکان های دور افتاده با محدودیت و یا بدون اتصال به یک مکان متمرکز مورد استفاده باشد. در چنین شرایطی، محاسبات لبه می توانند مانند یک مرکز داده کوچک عمل کنند. محاسبات لبه با افزایش استفاده از اینترنت چیزها (IoT) افزایش می یابد. انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲، بازار محاسبات لبه جهانی به ۶٫۷۲ میلیارد دلار برسد.

6- واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

واقعیت مجازی (VR) کاربر را در محیط خود غوطه ور می کند در حالیکه واقعیت افزوده (AR) محیط زیست را افزایش می دهد. اگر چه VR تا به امروز  به صورت عمده برای بازی های کامپیوتری و همچنین برای آموزش، مانند VirtualShip که یک نرم افزار شبیه سازی برای آموزش نیروهای دریایی ایالات متحده، ارتش و گارد ساحلی  است، استفاده شده است. Pokemon Go نمونه ای از AR است.

هر دو پتانسیل زیادی در تمرین، سرگرمی، آموزش، بازاریابی و حتی توانبخشی پس از جراحت دارند. از آنها می توان برای آموزش پزشکان برای انجام عمل جراحی استفاده کرد، به بازدید کنندگان موزه اجازه می دهند تا تجربه عمیق تر داشته باشند.

بر اساس یک مقاله در Monster.com، تقاضا برای  متخصص با دانش VR تا ۳۷ درصد افزایش یافته است

رقبا و فروشندگان عمده ای در بازار VR، مانند گوگل، سامسونگ و Oculus وجود دارند. تعداد زیادی از استارت آپ ها تشکیل می شوند و به دلیل کمبود نیروی متخصص جمع آوری می شوند.

7-  امنیت سایبری

امنیت سایبری ممکن است یک تکنولوژی در حال ظهور به نظر نرسد. چون مدتی است که وجود دارد، اما به همان اندازه که دیگر فناوری ها در حال رشد هستند، آن هم در حال تکامل است.

این به این دلیل است که تهدیدات به طور مداوم جدیدتر می شوند. هکرهای بدخواه که در تلاش برای دسترسی به اطلاعات غیرقانونی هستند، به زودی به هیچ وجه حاضر به کنار گذاشتن فعالیت خود نخواهند شد و همچنان به یافتن راه هایی برای دستیابی به حتی سخت ترین اقدامات امنیتی ادامه خواهند داد.

تا زمانی که هکرها هستند، امنیت سایبری را به عنوان فن آوری در حال ظهور نیاز داریم. زیرا به طور مداوم در برابر هکرها دفاع خواهد کرد.

تعداد مشاغل سایبری سه برابر سریعتر از سایر مشاغل صنعتی رشد می کند. در نتیجه، پیش بینی شده است که ما تا سال ۲۰۲۱، ۳٫۵ میلیون شغل برای امنیت سایبری را به کار خواهیم گرفت.

۸- اینترنت چیزها یا  Internet of Things

اگرچه از اسمش به نظر می رسد یک بازی را بر روی گوشی هوشمند خود بازی می کنید، اما اینترنت چیزها (IOT) آینده تکنولوژی جهانی است. بسیاری از “چیزها” در حال حاضر با اتصال به وای فای ساخته شده اند. به این معنی است که آنها می توانند به اینترنت و به یکدیگر متصل شوند.IOT دستگاه ها، لوازم خانگی، اتومبیل ها و خیلی چیزهای دیگر را قادر می سازد تا به اینترنت متصل شوند و داده ها را مبادله کنند. ما تنها در مراحل اولیه IOT قرار داریم. تعداد دستگاه های IOT به ۸٫۴ میلیارد در سال ۲۰۱۷ رسیده و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۰ به ۳۰ میلیارد دستگاه برسد.

به عنوان مصرف کننده شهری، ما در حال حاضر از IoT استفاده می کنیم. ما می توانیم در های خانه را از راه دور قفل کنیم. تناسب اندام را با Fitbits دنبال می کنیم و با Uber سوار تاکسی شخصی شویم. IoT می تواند ایمنی، کارآیی و تصمیم گیری را برای کسب و کارها به گونه ای فراهم کند که برای تصمیم گیری هرچه بهتر، داده ها جمع آوری و تجزیه و تحلیل شود. با IoT می توانیم  سرعت مراقبت های پزشکی، بهبود خدمات مشتری و ارائه مزایایی که حتی تصور نمیکند را فعال کنیم.

با این وجود، به رغم این رضایت در توسعه و پذیرش  IoT، کارشناسان می گویند که متخصصان IT به اندازه کافی برای کارهای IoT آموزش دیده نیستند. یک مقاله در ITProToday.com می گوید ما نیاز به ۲۰۰،۰۰۰ کارمند فناوری اطلاعات بیشتری داریم که هنوز در خط آن قرار نگرفته اند و یک نظرسنجی از مهندسان نشان داد ۲۵٫۷ درصد معتقدند که سطح مهارت های نامناسب به عنوان بزرگترین مانع رشد بهتر تکنولوژی و اقتصادی است.

برای کسی که علاقه مند به حرفه ای در IoT است، اگر شما انگیزه ای برای شروع کار با گزینه های گوناگونی داشته باشید، ورود به این زمینه آسان است. مهارت های مورد نیاز شامل امنیت IoT ، دانش محاسبات ابری، تجزیه و تحلیل داده ها، اتوماسیون، درک سیستم های جاسازی شده، دانش دستگاه ها می باشد. پس از همه، این اینترنت چیزها است، و آن چیزها بسیار متنوع و متنوع هستند.

مقاله های جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

تکنولوژی های جدید و باورنکردنی و موقعیت های شغلی آنها (بخش اول)

تکنولوژی های جدید و باورنکردنی و موقعیت های شغلی آنها (بخش اول)

تکنولوژی های جدید و باورنکردنی و موقعیت های شغلی آنها (بخش اول)

۱هوش مصنوعی یا  AI

هوش مصنوعی یا AI در سالهای اخیر میزان زیادی توجه را دریافت کرده و همچنان تمرکز بر آن ادامه دارد، زیرا تأثیرات آن بر نحوه زندگی، کار و بازی ما، تنها در مراحل اولیه خود است. علاوه بر این، سایر شاخه های هوش مصنوعی نیز توسعه یافته است.

AI از سال ۱۹۵۶ تا کنون به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و در حقیقت، پنج نفر از شش آمریکایی از خدمات AI ، در هر روز، یک بار استفاده می کنند.

خدماتی از جمله برنامه های ناوبری، سرویس های جریان، اساتید شخصی گوشی های هوشمند، برنامه های اشتراک گذاری ، دستیار شخصی و دستگاه های خانگی هوشمند. علاوه بر استفاده مصرف کنندگان، AI برای برنامه ریزی قطارها، ارزیابی خطرات تجاری، پیش بینی تعمیر و نگهداری و بهبود بهره وری انرژی و … استفاده می شود.

صاحب نظران پیش بینی می کنند که مشاغل در AI تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۳ میلیون نفر را به خود اختصاص دهد. برنامه نویسی، آزمایش، پشتیبانی و تعمیر و نگهداری چند مثال از مشاغل حول محور AI است.

۲یادگیری ماشین ها یا  Machine Learning  

یادگیری ماشین ها یک زیر مجموعه از AI است. با یادگیری ماشین ها ، رایانه ها برنامه ریزی می شوند تا یاد بگیرند کاری را انجام دهند که برای آنها، قبلا برنامه ریزی نشده اند.

در حالی که یادگیری ماشین ها یک زیر مجموعه از AI است، ما همچنین زیر مجموعه ها در حوزه آموزش ماشین، از جمله شبکه های عصبی، پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری عمیق را داریم. هر یک از این زیر مجموعه ها فرصتی برای تخصص در حوزه کاری فراهم می کند که فقط و فقط رشد می کنند.

یادگیری ماشین ها به سرعت در همه صنایع گسترش می یابد و تقاضای زیادی برای متخصصان ماهر ایجاد می کند. انتظار می رود بازار یادگیری ماشین ها تا سال ۲۰۲۲ به ۸،۸۱ میلیارد دلار افزایش یابد. برنامه های کاربردی برای تجزیه و تحلیل داده ها، استخراج داده ها و شناخت الگو تولید و استفاده می شود. قدرت جستجوی وب سایت، تبلیغات در زمان واقعی و تشخیص نفوذ شبکه تنها تعداد کمی از وظایف بسیاری که می تواند انجام دهد، هستند.

علاوه بر تکمیل وظایف بی شماری از طرف ما، هدف، تولید مشاغل است. شغل ماشین سازی در بین مشاغل پر رنگ در LinkedIn رتبه بندی شده است و تقریبا ۵۰۰۰ لیست شغلی مربوط به آن در سال ۲۰۱۸ ارسال شده است. در این شغل ها به خوبی حقوق پرداخت می شود. در سال ۲۰۱۷، حقوق متوسط برای یک مهندس مکانیک ماشین ۱۰۶،۲۲۵ دلار بود.

۳اتوماسیون فرایند رباتیک یا RPA

مانند AI و Machine Learning، اتوماسیون فرایند رباتیک، یا RPA، تکنولوژی دیگری برای خودکار سازی مشاغل است. RPA با استفاده از نرم افزار برای اتوماسیون کردن فرآیندهای کسب و کار مانند تفسیر برنامه ها، پردازش معاملات، برخورد با داده ها و حتی پاسخ دادن به ایمیل است.RPA خودکار، وظایف تکراری را که مردم انجام می دهند، انجام می دهد. از جمله کار مدیران مالی، پزشکان و مدیران اجرایی شرکت ها می تواند به صورت خودکار انجام شود.

برای شما به عنوان حرفه ای فناوری اطلاعات که به دنبال آینده و تلاش برای درک روند فن آوری هستید، RPA فرصت های شغلی زیادی را ارائه می دهد. از جمله توسعه، مدیر پروژه، تحلیلگر کسب و کار، معماری راه حل و مشاور. و اینها شغل های خوبی هستند.

SimplyHired.com می گوید که حقوق و دستمزد RPA به طور میانگین ۷۳،۸۶۱ دلار است. اما به طور متوسط راه حلی برای توسعه دهندگان رده پایین تا معماران ارشد است چون فقط ۱۰ درصد آنها درآمد بیش از ۱۴۱،۰۰۰ دلار در سال دارند.

۴بلاک چین Blockchain

اگر چه اکثر مردم در مورد تکنولوژی بلاک چین در رابطه با رمزنگاری ارز مانند Bitcoin فکر می کنند، بلاک چین امنیتی ارائه می دهد که در بسیاری از موارد، مفید است. در ساده ترین شرایط، blockchain می تواند به عنوان داده هایی باشد که شما فقط می توانید آن را اضافه، و نه از بین ببرید و یا تغییر دهید. از این رو اصطلاح “زنجیره ای” به دلیل این است که شما زنجیره ای از داده ها را ایجاد می کنید.

عدم توانایی تغییر بلوک های قبلی، چیزی است که آن را بسیار ایمن می کند. علاوه بر این، با تکنولوژی blockchain، شما به شخص ثالث مورد اعتماد مثل بانک احتیاج ندارید تا برای بر معاملات نظارت کند.

این افزایش امنیت است که چرا blockchain برای cryptocurrency یا همان ارز های مجازی استفاده می شود و چرا می تواند نقش مهمی در محافظت از اطلاعات مانند اطلاعات شخصی پزشکی بازی کند. بلاک چین می تواند به طور چشمگیری برای بهبود زنجیره تامین جهانی، مورد استفاده قرار گیرد.

و همانطور که استفاده از تکنولوژی بلاک چین افزایش می یابد، تقاضای متخصصان ماهر نیز افزایش می یابد. در این راستا، ما در حال حاضر پشت سر هم هستیم. طبق گفته Techcrunch.com، مشاغل وابسته به Blockchain، دومین سریعترین نوع رشد مشاغل هستند که ۱۴ فرصت شغلی برای هر یک از توسعه دهندگان Blockchain دارند. یک توسعه دهنده Blockchain ، متخصص در توسعه و اجرای معماری و ایجاد راه حل ها با استفاده از تکنولوژی بلاک چین می باشد. حقوق و دستمزد سالانه یک توسعه دهنده بلاک چین ۱۳۰،۰۰۰ دلار است.

با این وجود، کار برای توسعه دهنده تنها محدود به بلاک چین نیست. کارفرمایان همیشه به دنبال مهندسان نرم افزار، مشاوران و مدیران پروژه هستند. مشاغل در مؤسسات مالی در دسترس است. اما همچنین در خرده فروشی و مراقبت های بهداشتی، و به زودی احتمالا در فرآیند های تولید محصولات نیز خواهد بود.