کتاب ماجراههای کسب و کار Business Adventures

اسم کتاب

کتاب ماجراهای کسب‌­و­کار Business Adventures

نام نویسنده

 جان بروکس John Brooks

درباره کتاب

ماجراه‌های کسب و کار Business Adventures، شامل 12 ­داستان از موفق‌­ترین شرکت‌­های جهان است.

در کتاب ماجراهای کسب‌­و­کار می­خوانیم که شرکت «زیراکس (Xerox)  چگونه توانست به سرعت بسیار عجیبی رشد کند و یا شرکت جنرال‌­الکتریک(General Electric)  چگونه توانست در مدت کوتاهی، به موفقیت‌­های چشم‌گیر دست یابد و این شرکت­‌های بزرگ چه ویژگی‌­های مشترکی داشتند که باعث رشد ناگهانی آن­ها در سراسر جهان شد.

این کتاب، از­جمله کتاب‌­هایی است که لازمه­‌ی موفقیت در هر کسب ­‌و­کاری محسوب می­شود، زیرا مهم‌­ترین قدم در دنیای تجاری امروز، کسب اطلاعات جامع از کمپانی­‌های موفق دنیاست.

بیل گیتس می­گوید: «کمی بعد ازاینکه وارن بافت Warren Buffett را برای اولین بار در سال 1991 ملاقات کردم، از او خواستم تا محبوب‌­ترین کتابی که در زمینه­‌ی کسب­‌و­کار خوانده­‌است،  به من معرفی کند. او بدون لحظه­‌ای درنگ گفت: «کتاب ماجراهای کسب‌­و­کار جان بروکس. یک نسخه از آن را برایت می­فرستم.» امروز، بیش از دودهه پس از آن­که وارن آن را به من قرض داد و بیش از چهار­دهه از تاریخ انتشار آن می­گذرد؛ اما ماجراهای کسب وکار، همچنان بهترین کتابی است که تاکنون خوانده‌­ام و جان بروکس هم‌چنان نویسنده‌­ی تجاری مورد علاقه‌­ی من است».

اهداف کتاب 

این کتاب بیش از هرچیزی با شما از داستان موفقیت شرکت‌های بزرگ و موفق صحبت می‌کند. شما در این کتاب با رازهای موفقیت شرکت‌های صاحب نام و خوش آوازه در دنیای کسب وکار آشنا می‌شوید. شرکت‌هایی مانند آمازون، زیراکس و جنرال الکتریک.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

همه کسانی که به تاریخ تجارت علاقه دارند؛ مناسب خواهد بود. هم‌چنین اگر مدیر کسب و کار هستید و می‌خواهید چالش‌های شرکتتان را مدیریت یا از وقوعشان پیش‌گیری کنید، این کتاب مناسب شما است. ایشان خواندن این کتاب را به همه دانشجویان مدیریت، سرمایه‌گذاران و مدیران کسب‌وکار توصیه می‌کنند.