گفتگوی مهندس ابراهیم جمیلی با شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران

گفتگوی مهندس ابراهیم جمیلی با شبکه تلوزیون اینترنتی دانشگاه تهران

روز سه شنبه مورخ  1400/09/16  مصاحبه‌ای با حضور مهندس ابراهیم جمیلی (رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان) با شبکه تلوزیون اینترنتی دانشگاه تهران و با موضوع فرهنگ ایده‌پردازی، نوآوری و کارآفرینی برگزار شد.

ابراهیم جمیلی در ابتدای گفتگو در خصوص ماهیت جشنواره و نحوه برگزاری آن توضیحاتی را ارائه نمود و هدف از برگزاری جشنواره را، احیای نام دانشجو و بالابردن جایگاه ایران در حوزه علم، اشتغال زایی، کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت توصیف نمود.

وی در خصوص نگاه دانشگاه تهران و همکاری با جشنواره مطالبی را مطرح نمود و از مزایای جشنواره سه مورد کار داوطلبانه، دانشجویی و برون‌سپاری را عنوان نمود.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره، مطالبی را در رابطه با نحوه تاسیس بنیاد نیکوکاری جمیلی و اهداف آن ارائه نمود و خاطرنشان کرد، پیرو تفاهم‌نامه با یونسکو و اکو، به زودی باشگاه ایده تا کسب و کار علوم‌پایه جشنواره زیر مجموعه یونسکو تحت عنوان باشگاه علم و تکنولوژی فعالیت خود را ادامه داده و در آینده نزدیک جشنواره بین‌المللی خواهد شد.

هم‌چنین ایشان از افتتاح آکادمی هوش مصنوعی در مرکز نوآوری آزادی خبر داد و موفقیت خود را در کار زیاد، پشتکار فراوان، تلاش مداوم و دعای خیر پدر و مادر دانست.

وی دغدغه خود را دیده‌شدن جوانان مستعد کشور عنوان نمود و نقش رسانه در معرفی جشنواره و ایده‌پردازان برگزیده جوان به کشور را بسیار مهم و برجسته برشمرد و از دانشگاه تهران درخواست نمود که از لحاظ رسانه‌ای، تیم دبیرخانه جشنواره را یاری نمایند و با افراد ایده‌پرداز و برگزیدگان مصاحبه نمایند.

در پایان گفتگو، مهندس ابراهیم جمیلی ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه تهران، از افرادی که در حوزه علوم‌پایه و یا صنعت ذهن پژوهشی دارند دعوت نمود که جهت ثبت ایده به سایت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان مراجعه نمایند تا بتوانند در ادامه مورد حمایت بنیاد نیکوکاری جمیلی جهت سرمایه‌گذاری قرار گیرند.