چند گام تا تشکیل کارگروه همکاری‌ شبکه آموزش و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

جلسه همکاری مشترک شبکه آموزش و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

روز یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 با حضور مسعود احمدی افزادی (مدیر شبکه آموزش)، سید جواد ساداتی نژاد (رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی)، ابراهیم جمیلی، ناصر غلامی و شادی جمیلی با هدف تصمیم گیری در خصوص تشکیل کارگروه مشترک شبکه آموزش صدا و سیما و جشنواره برگزار شد.

در این جلسه، سید جواد ساداتی نژاد در خصوص همکاری دانشگاه تهران و بنیاد حامیان دانشگاه تهران از ابتدا برگزاری جشنواره از سال 1396 تا کنون مواردی را مطرح نمود.

در ادامه، ابراهیم جمیلی در خصوص اقدامات صورت گرفته طی چهار دوره برگزاری جشنواره توضیحاتی را مطرح نمود و بعد از آن به حامیان معنوی جشنواره اشاره کرد.

شادی جمیلی نیز از تشکیل باشگاه ایده تا کسب و کار علوم پایه ایران توسط جشنواره و برگزاری وبینارهای علمی-پژوهشی مختلف به ویژه در حوزه مهارت‌های تخصصی کسب و کار از جمله (هوش هیجانی، ایده‌پردازی کارآفرینانه، تشکیل و راه‌اندازی استارتاپ‌ها، مبانی دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی کارآفرینانه و رمزارزها) گفت.

ناصر غلامی به برگزیدگان نهایی ادوار مختلف جشنواره اشاره کرد و در پی آن به نحوه برگزاری جشنواره، تعیین برگزیدگان و اهدای اعتبار حمایتی پژوهشی از سوی بنیاد نیکوکاری به آن‌ها پرداخت.

ابراهیم جمیلی همکاری مشترک با شبکه‌های صدا و سیما به خصوص شبکه آموزش را گامی مهم در جهت توسعه جایگاه علمی-پژوهشی کشور دانست و افزود: «همکاری با شبکه آموزش، جشنواره را در راستای اطلاع رسانی هرچه بهتر کمک خواهد کرد و اطلاع رسانی بیشتر این رویداد علمی یعنی آشنایی شمار بیشتری از شرکت‌کنندگان و در نهایت افزایش رقابت‌های علمی-پژوهشی و ایجاد انگیزه و امید بیشتر در جوانان ایران زمین.»

در پایان، احمدی افزادی ضمن استقبال از همکاری با جشنواره و اشاره به گستردگی مخاطبین شبکه آموزش در تمامی استان‌ها به خصوص در طول دوران شیوع ویروس کرونا، تشکیل کارگروهی مشخص جهت تدوین برنامه‌‌ همکاری میان شبکه آموزش و جشنواره را ضروری دانست و بر لزوم تعریف برنامه‌های مشترک در این کارگروه تأکید کرد.