هم اندیشی روسای جشنواره با دکتر پرویز سروری

در روز دوشنبه مورخ 27 دی ماه 1400 جلسه هم اندیشی با حضور آقای دکتر پرویز سروری (رئیس شورای عالی استان ها)، آقای مهندس ابراهیم جمیلی (رئیس شورای سیاست گذاری)، آقای دکتر ایرج تاج الدین (مدیر معادن گروه صنعتی معدنی زرین)، آقای دکتر ناصر غلامی (دبیر شورای مدیریت و برنامه ریزی جشنواره) و آقای مهندس سروش مودب (مدیر اجرایی جشنواره) برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای مهندس جمیلی،  توضیحاتی در خصوص برنامه های پیش رو  و ادوار گذشته جشنواره،  به صورت مجزا ارائه نمودند و یکی از مهم ترین اهداف جشنواره را «حمایت از دانشجویان و نخبگان کشور» برشمردند.

در ادامه ایشان خاطر نشان کردند که جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از لحاظ علمی مورد تایید دانشگاه معتبر کشور می باشد و روسای این دانشگاه ها نیز جز اعضای اصلی شورای سیاست گذاری جشنواره می باشند. از همین رو مسیر بین المللی شدن جشنواره نیز بسیار هموار است و پیرو این موضوع تفاهم نامه ای دو جانبه  با موسسه فرهنگی اکو و یونسکو به امضا رسیده است و باشگاه «علم و تکنولوژی» با همکاری یونسکو در حال تاسیس می باشد

در تکمیل توضیحات مهندس جمیلی، آقای دکتر غلامی هدایت ایده ها به سمت تجاری سازی توسط جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را یادآور شدند.

دکتر تاج الدین با دید استانی جشنواره را بررسی نمودند و در همین راستا پیشنهادی مطرح کردند مبنی بر اینکه جشنواره در سطح
گسترده تری در استان ها معرفی گردد که این مهم نیازمند همکاری و حمایت «شورای عالی استان ها» را دارد تا با دانشگاه های برتر سطح کشور ارتباط برقرار گردد و جشنواره به آنها معرفی شود.

در پایان آقای دکتر سروری جهت همکاری با جشنواره اعلام آمادگی نمودند و پیشنهادات خود را جهت پشبرد اهداف جشنواره به شرح ذیل بیان کردند:

  • برگزاری جلسه با شهردار محترم تهران به همراه اساتید نمونه منتخب جشنواره
  • اطلاع رسانی گسترده در سطح استان ها و در ابتدای امر تمرکز بر روی کلان شهرها
  • برگزاری جلسه مشترک با روسای محترم شورای استان ها
  • برگزاری جلسه با رئیس محترم کمیسیون آموزش مجلس با حضور اساتید و نخبگان جشنواره