معرفی کتاب «گفت‌وگو با مردم»

نویسندهگیف کنستابل  و  فرنک ریمالوسکی

«گفت‌وگو با مردم» نوشته گیف کنستابل و فرنک ریمالوسکی به فرآیند شناخت مشتری بر اساس مدل استارتاپ ناب می‌پردازد.

شاید شما هم ایده‌ای جدید دارید و دوست دارید بر مبنای آن، کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید. با وجود اینکه بسیاری از استارتاپ‌ها در حوزه فناوری و به ویژه فناوری دیجیتالی فعالیت می‌کنند، اما یک استارتاپ به هیچ وجه به این حوزه محدود نمی‌شود.

در حقیقت هر ایده جدیدی که قابلیت کسب درآمد دارد می‌تواند در قالب یک استارتاپ به دنیا عرضه شود. با این حال شاید شنیدن اینکه از هر ۱۰ استارتاپ، ۹ تای آن‌ها با شکست روبرو می‌شوند برایتان شگفت‌انگیز باشد.

در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای تدوین یک چهارچوب جامع برای مدیریت و پیشبرد یک کسب‌وکار نوپا به انجام رسیده و جنبشی موسوم به «استارتاپ ناب» یا «نوپای ناب» را باید حاصل آن دانست.

تاریخچه آغاز استارتاپ ناب

مفهوم ناب نخستین بار توسط شرکت خودروسازی تویوتا برای از میان بردن هدررفت منابع مختلف (مالی، انسانی و…) به کار گرفته شد. مدل استارتاپ ناب ریشه در اصل معروف مدیریت ژاپنی یعنی «کایزن» دارد. کسانی که با مفاهیم بنیادین مدیریت آشنایی دارند، می‌دانند که کایزن یا همان «بهبود پیوسته» به معنای اقداماتی است که به منظور بهره‌وری بیشتر از منابع و جلوگیری از اتلاف آن‌ها به انجام می‌رسد.

اهمیت کتاب «گفتگو با مردم»

تاکنون کتاب‌های متعددی برای آموزش مدل استارتاپ ناب در دنیا منتشر شده است. کتاب حاضر یکی از مختصرترین و در عین حال کاربردی‌ترین آن‌هاست که به یکی از دشوارترین مراحل در مسیر راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا یعنی گفتگوی مستقیم با مردم می‌پردازد. نویسندگان این کتاب خود جزو کارآفرینان زنجیره‌ای (دارای چندین استارتاپ موفق) هستند و یکی از نام‌آورترین افراد در زمینه مدل استارتاپ ناب به شمار می‌روند.

این کتاب را به افرادی که در حوزه استارتاپ‌ها و کسب و کار نوپا فعالیت دارند؛ معرفی می‌کنیم.