معرفی چهره «کیوان بیک‌پور»

«کیوان بیک‌پور» کارآفرین، مدیرعامل و یکی از دو بنیان‌گذار «پریسکوپ، آخرین نوآوری هیجان‌آور دیجیتال» است.

کیوان بیک‌پور در سال ۱۹۸۸ در خانواده‌ای ایرانی در میلی، ولی در حومه سانفرانسیسکو به دنیا آمد. او سال‌های رشد خود را در همان ناحیه گذراند و تحصیلات دبستانی و دبیرستانی خود را نیز در همان‌جا دنبال کرد. وی در سال ٢٠١٠ در رشته کامپیوتر از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شد.

دستاوردهای بیک‌پور

بیک‌پور پیش از فارغ‌التحصیلی در سال ٢٠٠٩ یک شرکت طراحی کامپیوتری به نام Terriblyclever Design  تاسیس کرد که تولیدکننده نرم‌افزار‌های آموزشی برای دانشگاه‌ها بود.

کاربرد‌های سودمند این نرم‌افزار‌ها سبب شد تا Terriblyclever Design به وسیله Blackboard شرکتی که در فناوری آموزشی تخصص دارد و در واشنگتن دی سی مستقر شده‌است خریداری شود. بعد از این معامله بیک پور به سمت مدیر ارشد اجرایی آن شرکت منصوب گردید.

اپلیکیشن پریسکوپ به کاربران اجازه می‌دهد تا زاویه دید لنز دوربین خود را با دنیا به اشتراک بگذارند. پریسکوپ به شما امکان می‌دهد ویدیو‌های خود را از هر جا و در هر زمان، پخش کنید و با کسانی که آن‌ها را می‌بینند در ارتباط باشید. این نرم‌افزار به چنان شهرتی رسید که توئیتر در سال ٢٠١٥ با پرداخت رقمی در حدود ١٠٠ میلیون دلار پریسکوپ را حتی پیش از راه‌اندازی رسمی آن خریداری کرد.

کیوان بیک‌پور مدتی در این شرکت کار کرد و در آن‌جا با تایلر هانسن که بعد‌ها اپلیکیشن پریسکوپ را طراحی کرد، آشنا شد. کیوان بیک‌پور هدف کمپانی خود را تجربه دورنوردی عنوان می‌کند.

سخنان کیوان بیک‌پور در خصوص پریسکوپ

«پریسکوپ ابزاری است که می‌تواند بنیان‌گذار حقیقت و هم‌اندیشی باشد. اگر من بتوانم آن‌چه را که هم‌اکنون در بالتیمور در حال وقوع است از دیدگاه یک نفر دیگر به طور خام و دست‌کاری نشده ببینم، این یعنی حقیقت و البته رسالت پریسکوپ از هنگام انعقاد قرارداد باتوئیتر تغییر نکرده‌است».