مراسم شصت و یکمین سال جایزه البرز

مراسم شصت و یکمین سال جایزه البرز در بخش نخبگان، جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

طی این مراسم، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز خاطر نشان کرد: مرحوم حسینعلی البرز بنیان‌گذار این مجموعه فرهنگی قبل از وقف بنیاد با اقدامات عام المنفعه‌ای همچون اهدای تجهیزات اتاق عمل به برخی از بیمارستان‌ها، کمک به زلزله‌زدگان فارس و ساخت آب انبار و چاه کوشیده بود تا به واسطه اموال خویش از آلام بشری کم کند.

حیدر ارشدی ادامه داد: آن واقف خیراندیش در سال ۱۳۴۲ به‌منظور اعتلای علم در ایران تمام اموال خود را برای راه‌اندازی بنیاد و اعطای جایزه البرز وقف کرد و در اعطای این جایزه سن، جنسیت، جغرافیای سکونت و هیچ محدودیت دیگری را در نظر نگرفت.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز درباره جزییات جوایز این دوره از جایزه البرز اعلام کرد: در همایش ۱۴۰۲ از ۶۱ نفر از نخبگان و برترین‌های علمی کشور شامل چهار دانشمند، دو دانشمند جوان، هشت مخترع و فناور، هفت طلبه، ۱۰ دانشجوی علوم‌پزشکی و ۳۰ دانشجوی علوم‌ پایه،علوم انسانی، علوم فنی، کشاورزی و هنر تقدیر به عمل می‌آید.

ارشدی با بیان اینکه همایش دانش آموزی جایزه البرز ۱۴۰۲ نیز در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: رویکرد مرحوم البرز مشکل‌گشایی، انگیزه بخشی و تامین نیازهای برترین های علمی بود لذا تلاش داریم جایزه به این سطح برسد و از این رو هر سال بر میزان جوایز افزوده می‌شود.

افزایش 60 درصدی مبلغ جایزه، ایجاد شرایط برای حضور دانشمندان جوان و برگزاری رویداد فناورانه؛ سه تغییر عمده جایزه البرز در سال 1402 می‌باشد.

در پایان؛ با حضور دکتر ارشدی – مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و دکتر ساعی‌ور – منتخب جایزه البرز در سال ۵۶ از پوستر و تندیس جایزه البرز ۱۴۰۲ رونمایی شد.

لازم‌ به‌ذکر است؛ دکتر سروش مودب – مدیر اجرایی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان نیز در این مراسم حضور داشتند.